” Vi klarer nok å underholde oss sjøl, hvis det ikke er noe passende i nærheten!”

 

“Vi måtte finne på moroen selv på Gamle Hammersborg!”

 

Husker du de to mennene i denne sketsjen på Nrk Tv “For lenge i væla sea”?

Det var to tilårskomne menn som snakket om  “Alt som var så meget bedre i Gamle Dager!”

 

Noe er det jo i det!

 

Fantasien og kreativiteten blir jo skadelidende hvis vi blir vant til at vi skal “aktiviseres” av andre hele tida.

Unger som blir “organisert” av voksne fra morgen til kveld…

…kan jo fort bli nokså initiativløse.

Dessuten kan de ha lett for å kjede seg.

 

Å leke seg litt med redigering på mobilen for eksempel…

…og bli til en “Hjerte-prinsesse”!

 

Jeg oppdager stadig noe nytt på den måten. Sjøl om mange har oppdaget det lenge før meg, så er det like fullt en ny oppdagelse for meg

Jeg blir like henrykt hver gang jeg slumper til å finne ut av en “teknisk finesse”!

 

Jeg fikk en aldri så liten, humoristisk påminnelse om dette med å underholde seg sjøl i dag…

Det var bestevenninna på Toten som ga meg denne påminnelsen!

 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg