Verden er ikke så aller Verst likevel…

 

Det er ikke noe trivelig når det popper opp lettkledde damer på skjermen så fort jeg skrur på pc’en.

Det synes i hvert fall ikke jeg!

 

Når det i tillegg dukker opp ei tekstboble med spørsmålet:

“Vil du kn…. meg?”…

…da blir det veldig utrivelig.

Ikke skjønner jeg hvorfor disse damene dukker opp, for jeg har da ikke vært på “sånne” nettsteder?

 

Det er i slike øyeblikk at jeg kan tenke:

“Herætter skar je itte bruke nettet mer enn høyst nødvendi’! Å blogge skar je i hvert fall slutte me’!

Je skar bli usynlig og uangipelig!”

vemmelig synes jeg det er. Hvorfor produsere sånn skit for å “invadere” vilt fremmede menneskers pc’er?

 

Det hender seg jo også at det kommer noe skit i kommentarfeltet i form av spam.

En periode var det helt ille. Etter at jeg fikk kvittet meg med det, har det bare skjedd helt sporadisk.

 

Så tenker jeg:

Hvis jeg utvikler “nettangst”, og skygger banen, på grunn av ymse “skumle troll”…

…så har jeg på ett vis latt de dårlige vibbene få “vinne”, ikke sant?

 

Det er sunt å være litt skeptisk…

Men…

…det er ikke bra å ende opp som en paranoid og mistroisk sjel; ei som velger å gjemme seg for verden.

I alle fall ikke så lenge av gangen!

Hva slags liv får jeg da?

 

Verden ER et farlig sted. Ingen har så langt overlevd! Slik er det!

 

Ei dame jeg kjenner var på radioen i dag. Hun skulle ta et aldri så lite oppgjør med nettroll-fenomenet. (Jeg hørte ikke programmet, men jeg vet at hun skulle gjøre det!)

Ikke fordi hun sjøl har vært spesielt utsatt, men fordi hun (blant annet) har sett seg lei på all hetsen som blir prinsesse Märtha Louise til del.

Vi trenger ikke å være enig i alt et menneske sier og foretar seg…

 

Jeg liker ikke alle mennesker. Alle liker ikke meg!!

Men:

Det gir meg vel ingen rett til å rotte meg sammen med andre…

…og legge igjen dritt og hets i et kommentarfelt under en nett-artikkel?

 

 

Det skjedde forresten noe koselig i dag.

Først møtte jeg på en veldig hyggelig ekspeditør(ei ung jente) på Elkjøp.

Så hadde jeg en trivelig telefonsamtale med en lun og koselig fyr som hjalp meg med et teknisk problem!

Jeg lærte noe nytt.

Dessuten fikk jeg en påminnelse om at det finnes mye godt i mennesker også!

 

Jeg var litt sint på verden på morgenkvisten… 

 

Nå føles alt så mye bedre!

Det skyldtes “bare” et par hjelpsomme, vennlige personer.

De bidro til at jeg klarte å snu på flisa!

 

 

2 kommentarer
    1. Så bra <3 Ingenting er bedre enn at en dag som ikke begynner så veldigbra ender opp med å bli ganske god <3 Ha en nydelig lørdag Kari <3 klemmer på vei <3

    2. ikke noe er bedre enn att dagen ender bra,nei vi har ikke rett til å kritisere andre,vi bør fokusere på å passe på oss selv :=)jeg fikk veldig masse spam,gikk inn og la til att kun dem med ip nr og navn fikk komentere hos meg,da sluttet spamen å komme :=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg