Vaksine mot Bortskjæmt-sjuken?

 

Det burde vi ha hatt her til lands.

Jeg påstår absolutt ikke at alle som bor i Norge har det bra.

Men…

…jevnt over er vi veldig priviligerte.

 

godt har vi det,

at mange er freidige nok til å krangle med vaksinatørene

om hvilken type mRNA-vaksine de skal få.

 

“Får jeg Moderna som andre dose?

Det vil jeg ikke ha!

Jeg vil ha Pfizer jeg, så!

Hvis jeg ikke får det, så går jeg hjem!”

 

“Vaksineres på en fredag?

Nei, tror du jeg er villig til å ta sjansen på

å bli liggende på sofaen i helga?”

 

Resultatet av disse holdningene

har ført til at vaksinedoser har blitt kastet

fordi holdbarheten er kort etter at glassene er åpnet.

 

Nylig snakket jeg med den yngste sønnen min i telefonen.

I likhet med mange andre

hadde han fått tilbud om Moderna som andre dose.

Jeg spurte om han hadde blitt skeptisk

da han fikk beskjed om dette:

 

“Nei, je tenkte je fekk ta den vaksina je fekk.”

 

Ja, noen ganger må til og med vi bortskjemte nordmenn

ta til takke med det vi får…

(Hvis vi først har bestemt oss for å takke ja til vaksinetilbudet!)

 

For ordens skyld:

Jeg er vaksinert med 2xModerna.

Her i Oslo er det veldig mange som har fått den vaksinen.

 

 

Denne vaksinen blir nok aldri produsert:

 

 

6 kommentarer
    1. Synes det er noe spesielt å bruke ordet bortskjemt i forbindelse med injiseringer av mRNA. Er ikke biff eller champagne akkurat. Det mener jeg. Meg om det. Riktig god kveld videre til deg Kari 🌺

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg