Utringning til besvær

 

 

Jeg står foran speilet på hotellrommet…

Det er søndag morgen, og snart skal jeg i barnedåp.

 

Begge de lange kjolene som ble kjøpt i sommer er med i kofferten.

De er florlette, og tar liten plass.

Derfor har jeg utsatt “Den Store Avgjørelsen”.

 

Jeg bestemmer meg for den med korte ermer.

Over skal jeg ei hvit bolerojakke,

for det begynner å bli høst i lufta.

 

Det er første gang jeg bruker kjolen.

Jeg har bare så vidt prøvd den en gang.

 

Nå stusser jeg litt:

Er ikke den utringinga litt vel dyp?

Altså:

Med tanke på at jeg skal i dåpen til barnebarnet mitt,

og ikke i “festlig lag”

 

Og ikke nok med det:

Jeg oppdager at en av kappene på kjolen har gått litt opp i sømmen,

slik at det har blitt ei lita glippe…

 

Tenk om det rakner mer i løpet av dagen??

 

Åååååå, om jeg bare hadde tenkt så langt som til å ta med meg nål og tråd!!

Da kunne jeg ha tatt et par nest både i utringninga og på kappa!

 

Men…så langt har jeg altså ikke tenkt…

 

Jeg har heller ikke med meg ei nål eller en brosje

som jeg kan forminske utringinga med.

 

(Dette illustrasjonsfotoet er tatt etter hjemkomsten, og uten bolerojakka,

for den var på vask!) 😉

 

 

Jeg har lovet kusine T. å sende bilde av meg i finstasen.

 

“Veldig fin!” er hennes kommentar.

Jeg:

“Takk! Synes utringinga er bittelitt for dyp,

men nå er det for sent å få gjort noe med det.”

Kusine T:

“Det synes jeg går helt fint, særlig med et så matchende smykke.”

Jeg: “Takk!”.

 

Så går det bare et par minutter før det kommer ei ny melding fra kusine T. 

Hun har sendt med et bilde denne gangen:

 

“Du har jo liten utringning!”

 

Ja, det kommer alltid an på hva man sammenligner med!

 

Denne meldingsutvekslinga er nok

til at Bestemor-Kari klarer å senke skuldrene

og gi blaffen i både utringninga

og at kjolen hadde gått litt opp i “liminga” !

 

Kusine T. vet akkurat hva som skal til i en sådan stund!

 

 

Nå har jeg fikset på kappa.

Utringninga skal få være som den er!

 

I alle fall inntil videre…

 

11 kommentarer
    1. Den kjolen var jo helt nydelig på deg ♥ Og det er jo sommer fortsatt, og da er det lov å vise hud, så lenge det ikke er vulgært, og dette her var jo rett og slett elegant. Og det smykket var jo også flott. Ja, jeg synes virkelig at Damen med stor D var deg, og ikke Angela.
      Og du, du er jo ei flott bydame som bærer din kjole flott ♥
      Gratulerer med barnebarnet og dåpen ♥

      1. Tusen takk, Eva. Ja, kjolen er veldig fin, men jeg ble litt i tvil om det var et ok antrekk i barnedåp. Da var det godt med oppbackinga fra kusina mi!😊

    2. Det var da en vakker kjole og du ser nydelig ut i den. Jeg synes utringningen passer deg perfekt og den er absolutt ikke vulgær. Den fremhever på en nydelig måte 😊👗

      1. Tusen takk! 💜 Ja, jeg er bare ikke vant til såpass dype utringninger. Det er noen overbevisninger og trosoppfatninger som ligger i bunnen her. Grensen mellom “vakkert” og “vulgært” kan være hårfin.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg