“Utpreget praktisk sans”?

 

I dag kom husverten (eller rettere sagt moren hans) hit en tur.

Hun hadde med seg en plate til å ha foran peisen. 

 

Vi limte og sto i, og her er resultatet:

Ble det ikke fint?

 

Når jeg først var i det “handy’e” hjørnet, spurte jeg om det var greit at jeg fikset på et lite sår i peismuren?

 

Jeg har hengt meg litt opp i den røde stripa, som er spor etter at håndverkere fikset noe med pipa.

Stripa oppleves som “Et forstyrrende element i min interiørhjerne”.

 

I ettermiddag var jeg en tur på Clas Ohlson og kjøpte sparkelmasse.

Det fungerte ikke å bruke redskap, så jeg klinte bare på med pekefingeren:

 

I morgen skal jeg pusse med sandpapir. Så blir det et lite strøk med maling til slutt!

 

 

For et par uker siden søkte jeg på en jobb.

I jobbannonsen sto det blant annet at arbeidsgiver var ute etter en person med:

“Utpreget praktisk sans”.

 

Hva som menes med “utpreget” i denne sammenhengen, vet jo ikke jeg!

Hvis det forventes at jeg skal kunne montere Ikea-kommoder med ca 180 skruer, eller noe i den duren, så kan det jo bli litt kinkig…

 

Jeg har forreste fått litt Ikea-møbel-monterings-erfaring etter at jeg kom til Oslo.

Jeg hadde jo solgt skinnsalongen på grunn av plassmangel, så jeg måtte på Ikea ganske kort tid etter at jeg hadde flyttet hit.

Når du kun har hatt pinnestoler å sitte på i to uker, da blir du ganske oppsatt på å få deg sofa, det skal jeg love deg!!

Frodithen og jeg monterte Ikea-sofaen min sammen.

Jeg var helt fersk. Frodithen hadde monterings-erfaring som håndlanger for Hr Frodith. Hun hadde fått med seg at man måtte lese arbeidstegningen fra begynnelse til slutt, og telle og sortere skruer og sånn.

Vi fikk det til…

En sofa er jo ikke det verste å montere da; men det var nok å holde styr på, for en fersking i faget! 

 

Her er Frodithen rett etter at vi hadde montert sofaen.

(Dette skjedde i fjor høst – da jeg bodde på “Vestkanten”).

 

I dag fikk jeg beskjed om at jeg blir innkalt til intervju.

Kanskje det kan være lurt å ta med “Før og etter”- bilder av det såret i peisen…

…bare for å vise at jeg kan være litt sånn handy…

…i det små…?

 

 

Det blir fantastisk flotte stillbilder på noen av videoene!!!

Det går an å bytte det ut, men jeg gidder ikke legge så mye jobb i en slik bagatell.

I noen øyeblikk ser jeg jo akkurat slik ut!

 

 

 

 

Jeg tror det var det dattera mi hadde i tankene den gangen hun malte dette bildet til meg…

7 kommentarer
      1. Vet ikke det, gitt! Har bare montert to stoler etterpå, og da dreide det seg om å skru på fire ben. Det gjaldt å finne ut hvilke som var frambein og hvilke som var bakbein! 😉

    1. Kjempespennende med jobbintervju! Lurer på hva de mente med utpreget praktisk sans. Jeg hadde aldri turt å søke…he, he
      Og peisen ble jo kjempefin og bra du fikk ordnet såret i den!
      Jeg likte veldig godt det bilde og teksten du fikk av datteren din !

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg