Ulike måter på reagere på, men samme årsak? (Og Frodiths Fargeutfordring)

 

I dag møttes Frodithen og jeg for første gang siden vi var i Gøteborg.

Frodithen har hjemmekontor nå, mens jeg bare har helgefri. Jeg vet ikke hva som skjer på min jobb med det første. Jeg har bare fått beskjed fra ledelsen om at jeg må være forberedt på at jeg kan få pålegg om å jobbe ut over vanlig arbeidstid hvis det blir behov.

 

Det er naturlig å bli engstelig når situasjonen er som den er nå.

I begynnelsen tenkte jeg:

“Makan tel overreagering!”.

I løpet av de siste dagene har jeg skjønt alvoret.

Nå leser jeg det jeg må for å holde meg oppdatert, slik at jeg kan følge de påleggene som ansvarlige myndigheter kommer med. Det jeg oppfatter som sensasjons-journalistikk (og påfølgende “diskusjoner” på sosiale medier) holder jeg meg langt unna.

 

Vi reagerer ulikt når vi blir redde.

Noen begynner å hamstre.

Jeg har ekstra tørrfor og hermetikk i skapet, men ikke veldig mye.

Jeg tenker at det er greit å ha litt “på valkæint”. Blir jeg forkjølet nå, må jeg jo holde meg inne uansett!

 

Noen reagerer med å bli sinte.

Kanskje begynner de å skjelle ut alle som har gjort feil – enten det er tafatte myndigheter eller privatpersoner som har utsatt andre for smittefare ved å opptre lemfeldig.

 

Jeg tenker at alle trengte litt tid på seg.

De som heretter gir blaffen, er virkelig hensynsløse, for nå har vi fått ganske mye informasjon.

 

Noen reagerer med å fleipe og tulle veldig mye.

Da jeg var på vei for å møte Frodithen i dag, så jeg noen unge gutter på den andre siden av gata. Den ene fikk tilsynelatende ei vederstyggelig hostekule. Kameraten spratt unna og geberdet noe voldsomt. Så begynte de å flire noe skikkelig.

Alt var ablegøyer…

Så kan man bli irritert på ungdommer som ikke skjønner alvoret…

Men…jeg tenker at det å tulle med noe også kan være et uttrykk for frykt.

For alt det jeg vet kan det hende disse gutta egentlig var livredde.

Så ble bajaseriet deres måte å få utløp for frykten på.

 

Under er noen av bildene Frodithen og jeg tok i dag.

Det ble ingen klemming eller felles selfier denne gangen.

Ikke noe kafébesøk, der vi satt og tittet på hverandres bilder.

Vi sendte bare bilder til hverandre da vi kom hjem.

Slik er det nå, og det må vi forholde oss til…

 

Om du ikke skjønner det, så er dette også mitt bidrag i fargeutfordringa

Her er hovedfargen burgunder!

(Mulig jeg ikke følger reglene til punkt og prikke i akkurat i denne sammenhengen, men jeg slenger meg med på utfordringen de dagene jeg føler for det!)

 

Jeg viser ikke noen av bildene jeg tok av Frodithen i dag.

De skal hun få vise sjøl!

 

 

 

7 kommentarer
    1. Best å følge anbefalinger fra høyere hold om vi skal komme fortest mulig over denne situasjonene vi er i nå ! Har kjøpt inn litt ekstra men ikke mye..enn så lenge tror jeg ikke mat blir noe problem..
      Best å ikke trykke seg sammen på en selfie nå ja… Du var jo skikkelig sporty og fin i dette antrekket..tommel opp 🙂 Jeg er med på utfordringen..men blogger jo litt periodisk for tiden..så får ta fargene når det passer sånn… God helg videre til deg <3

    2. Ja, her må vi bare følge reglene og gjøre det beste ut av situasjonen. Mange blir redde, for det er jo tross alt ganske ekstremt å stenge landet. Men det er nok det som må til. Og jeg er glad for det.
      Jeg handlet litt ekstra i tiden forut for den store dagen da alle fikk panikk, for jeg følte hvilken vei det bar. Så jeg har heldigvis litt ekstra. Og så kommer jo butikkene til å fortsette å være åpne, noe vi må være veldig glad for. Jeg kommer ikke selv til å gå i butikken, men jeg sender nok en eller annen 🙂
      Fin i burgunder, ja, du er jo fin i alle friske farger du ♥ Fargeutfordringen trenger vi nå, noe kjekt å fokusere på, men jeg velger selv å ikke være med denne gangen. Jeg skal heller kose meg med vanlig blogging, og med å lese hva alle dere andre finner på. Gleder meg til det ♥
      Ha en fortsatt fin helg Kari ♥ Klem

    3. vi reagerer forskjelligt ja,men jeg hvet hvor alvorligt dette er,en i slekta er kraftig angrepet,bor ikke her i komunen da ,men jeg kjenner på frykten helt klart ,så vi handlet ellers er vi i ro her hjemme .
      Det var fine bilder fra turen deres i dag,nydelig burgunder farge,akkurat den fargen er jeg litt i tenkeboksen på ,så får vi se hva jeg finner,koslig att du er med da

    4. Så fine burgunderfarger og bilder da. Nei, livet er ikke så enkelt om dagen for noen. Men sammen er vi sterke, så vi får støtte hverandre der vi kan. Jeg sier til alle at de får ta det lekkert!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg