Ukemeny?

 

For noen uker siden lagde jeg meg et “menyskjema”.

Jeg følger ikke lista helt slavisk, men synes den er ei fin rettesnor.

 

Før jeg skriver ukas menyliste, sjekker jeg hva jeg har i fryseren.

Så handler jeg inn det jeg eventuelt mangler

for å kunne lage de ulike rettene.

Jeg prøver å begrense handleturene til maks to ganger pr uke,

og det klarer jeg fint.

Noen uker handler jeg bare en gang.

Det handler aller mest om å planlegge.

Da er menylista et godt verktøy.

 

Dessuten slipper jeg å “finne på noe til middag” hver dag.

 

I dag har jeg hatt fridag, så da ble det “tomatsuppe fra bunnen”.

Jeg tilsatte en god porsjon linser, samt et kokt egg.

Hjemmebakt brød bakt av gresk yoghurt,

nøtter, frø, mandler, kokos og egg ble brukt som tilbehør.

 

Skikkelig godt ble det!

Imidlertid skulle jeg gjerne ha hatt litt frisk koriander på toppen.

Det handler jeg helst i det som blir kalt “innvandrer-butikker”

Der har de veldig godt utvalg av friske urter,

og det til en rimelig penge.

 

Jeg har igjen nok suppe til i alle fall to middager til.

Det går jo fint an å fryse suppe. 

 

Som du ser av menylista,

har jeg planer om reprise på fredag! 😉

 

 

11 kommentarer
    1. Så lurt å lage seg en ukesplan. Så slipper en å komme på mat hver dag. Ellers er det fint å lage porsjoner for fryse ned, da slipper en enkelt i fra noen dager :).

      1. Ja, jeg lager ofte en stor porsjon og deler opp i tre – fire porsjoner. Lettvint hjemme, og veldig kjekt når jeg må ta med middag på jobb. 😊

      1. Ja, det blir fort til at man handler litt mer enn man har tenkt når man rusler rundt med handlekurven. Derfor er det lurt å begrense antall handleturer.😊

    2. Har klart å lage en hel ukesmeny denne uka og jeg kjenner at det er noe jeg har lyst til å fortsette med. Så deilig å slippe å tenke hver dag ang hva man skal lage. 😊 Planlegging er gull verdt

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg