Tursekk ble til sur sekk…

 

Jeg går mye med en liten tursekk på ryggen.

Det er praktisk når jeg skal handle,

for da kan de tyngste varene bæres på ryggen.

 

På jobb har jeg også som regel med meg sekken.

I og med at jeg som oftest jobber på ettermiddagstid og kveld,

og som regel ganske mange timer,

spiser jeg noen ganger både lunsj og middag mens jeg er der.

 

Salat med skinke eller kylling er lettvint å ha med,

så det blir ofte til at jeg spiser det.

 

Nylig hadde lokket falt av plastboksen mens jeg gikk til jobben.

Nesten alt grønnforet hadde havnet i sekken.

Der lå det og godgjorde seg i ei herlig smørje av olivenolje og fetaost.

Jeg plukket i meg det meste av salaten,

vasket sekken innvendig med en kjøkkenklut,

og trodde problemet var løst.

 

Men den gang ei…

 

I dag har jeg vært på julegavehandel…

Sekken var sjølsagt med…

 

Da jeg tok den av meg, og åpnet den for å pakke ned varer,

ble jeg møtt av en lite tiltalende lukt:

Det stinket surt av fetaost som hadde “gått ut på dato”.

Beskjemmet kom jeg meg ut av kjøpesenteret,

med vondlukta på ryggen.

 

I kveld har sekken fått seg en real dusj…

…med såpevask…

Nå henger den til tørk på badet…

 

I morgen kan jeg forhåpentligvis åpne den ute blant folk…

uten å forpeste mine omgivelser…

 

7 kommentarer
    1. Ja, lurt med en plastpose utpå sånne bokser, de er ikke så gode som de “utgir vi seg for” 😂Håper det lukter greit nå da 😊

    2. Hei og hå og GOD JUL til deg gode karidansen 🙂 Alt godt ønskes deg og håper du har det bra 🙂 juleklem fra meg på sunnmøre 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg