Trivelig treff på Theka/Når Robotene Regjerer

 

Nei, det var ingen roboter på restauranten Theka…

Der var det bare blide bloggvenner…

…og god mat til en relativt rimelig penge.

 Frodithen og Min Matgale verden  inviterte meg til å bli med på “Theka” i går!

(Det er en retaurantkjede som serverer indisk mat. Kjeden har eksistert i flere år, og nå har de etablert seg på Grünerløkka.)

 

 

Kjersti (Min Matgale verden) gjorde noe smart. Hun bestilte “Street Food” Det er småretter, som man kan velge å ta med seg i forbifarten.

 

Jeg smakte så vidt på de små “papirkulene” hun bestilte.

De smakte absolutt ikke papir!

Det var nesten så jeg angret litt på at jeg valgte mer tradisjonelt…

..men min “Lam Korma” var også god! Frodithen bestilte en kyllingrett.

 

Her er tallerkenen FØR jeg hadde på sausen og lammekjøttet.

 

Den oransje fargen gjorde sitt til at maten så ekstra innbydende ut!

 

 

Sånne koselige treff med bloggvenner gir meg en påminnelse om at blogginga har tilført meg mye utenom akkurat det med å skrive/formidle.

Akkurat nå trenger jeg den påminnelsen litt ekstra, fordi jeg har vært lei av hele bloggkonseptet i det siste.

Jeg har tenkt:

“Hva er vitsen med å blogge? Det er jo egentlig bare noe overfladisk og meningsløst over det hele? Det fører jo ikke til noe?”

Jeg har vært nokså passiv både når det gjelder egen skriving og når det kommer til å lese/kommentere hos andre bloggere. Jeg har følt at tida jeg bruker på blogg har gått for mye på bekostning av andre ting; og at det rett og slett ikke er verdt det.

En medvirkende årsak til at jeg har vært litt lei er…

…at robotene har gjort sitt inntog.

 

Det medfører at enkelte dager ser det ut som om jeg har 1500 lesere og nærmere 3000 sidevisninger.

Den første gangen det skjedde, ble jeg helt overveldet:

“Jøss, å er det som skjer?” Har je endelig vørti “oppdage’ “? 

Men…så stusset jeg jo over at jeg ikke var på blogglista til tross for de imponerende lesertallene på google analytics.

Så kom det beskjed fra blogg.no om at det var roboter som hadde vært på ferde.

 

Jeg har kost meg litt med denne statistikken. For min del har det vært hyggelig å registrere at jeg innimellom har hatt en del lesere, sjøl om jeg ikke har blogget så hyppig eller delt innleggene mine noe annet sted enn her. Da har jeg tenkt at det finnes noen der ute som liker å stikke innom bloggen til Karidansen, sjøl om innleggene hennes ikke så ofte er å finne på facebook lenger. Da er det noen som er innom og leser til tross for at jeg ikke gjør så mye for å være synlig.

 

Disse leserne finnes sikkert fortsatt, men de drukner jo i robotstatistikken.

Tallene er ikke reelle lenger.

Jeg håper blogg.no finner en løsning på dette med robottrafikken, og at ting snart normaliserer seg igjen.

Jeg skjønner ikke dette med robotene, og fatter heller ikke at noen har glede av å “invadere” statistikksystemene…

 

4 kommentarer
    1. Det var så koselig å treffe deg igjen. Og ja, hvem har glede av å invadere statistikksystem? Merkelige greier. Likte veldig godt diktet du hadde over her. Det sa mye. Ha en nydelig torsdag.

    2. Kanskje du ikke hadde flyttet til Oslo eller blitt kjent med frodith og andre om det ikke var for bloggingen…?
      Jeg stikker hvertfall innom deg og for min egen del synes jeg det er godt å ha den friheten som toppbloggere ikke har.
      jeg slenger ut et innlegg i ny og ne og alt etter tid og lyst…

      1. Vennskapet med Frodith var absolutt en ting som veide litt i “beslutningsvektskåla”! Lite sannsynlig at hun og jeg hadde blitt kjent uten bloggen, ja! Jeg har også familie i Oslo, og det betydde også en del. Akkurat som deg blogger jeg litt sånn i ny og ne nå. Tenker ikke på topplista mer, men koselig at noen stikker innom! God jul!:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg