“Touch it once”

 

På morgenkvisten i dag så jeg en video der dette uttrykket ble nevnt.

 

 

I videoen nederst i innlegget, forklarer jeg hva som ligger i uttrykket.

 

Jeg fikk besøk av Frodithen i dag.

Vi hadde planlagt at hun skulle lære meg noe…

Sist vi prøvde, gikk det ikke så bra…

 

Eleven var nemlig umotivert og utålmodig…

at sjøl en eminent pedagog som Frodithen ble en smule oppgitt.

 

I dag hadde eleven bestemt seg for å gå “all in”.

Med andre ord:

Full skjerpings!!!

 

 

Her er vi ferdige med dagens leksjon,

og klare for kaffe og hjemmelaget chiapudding.

(Som egentlig ble chia-velling

…but who cares??)

 

Pedagog Frodith skrøt uhemmet av elevens motivasjon og iherdige innsats!

 

I videoen kan du se hva jeg lærte i dag…

(Stikkord: Videoen passer også for de som ikke hører så godt,

uten at det betyr at jeg har lært meg tegnspråk.)

 

Jeg har i alle fall fått testet ut at notatene mine funker i praksis.

Nå gjenstår det bare å renskrive dem!

(Dette er faktisk noe av essensen i “Touch it once”.)

 

 

 

3 kommentarer
    1. God morgen du 🙂

      Flott video – herlig topp du har på – og jepsipepsii – touch it once – veldig viktig! Da får en gjort det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg