Tenker du mye koffert?

 

Det gjør i alle fall jeg om dagen…

..og det er ikke så rart!

 

Da jeg var på reise i Hedmark og Oppland sist helg, falt nemlig det ene hjulet av kofferten min..

Det skjedde da jeg passerte en fortauskant i nærheten av Hamar skyss-stasjon.

 

Tre Taxisjåfører observerte det hele.

Den ene var så elskverdig at han plukket opp hjulet som hadde løsnet:

“Do må lime! Det er synd å kaste koffert!”

 

Jeg måtte uansett kjøre “Trehjuling” resten av den turen.

 

Jeg har prøvd å lime på hjulet med superlim, men det gikk veldig dårlig!

Selv superlim måtte gi tapt…Det hjelper lite at kofferten er dekorativ og fargerik…

 

Antagelig fikk kofferten seg en trøkk sist jeg var på flytur.

Fortauskanten på Hamar ble “nådestøtet”.

 

 

Da jeg dro til Drøbak, hadde jeg pakket i “håndbagasjekofferten” min.

På hjemveien oppdaget jeg at mekanismen som styrer lengden på “håndtaket” hadde begynt å fuske.

Det lange håndtaket har blitt kronglete å dra ut…

 

Nå er altså to av mine tre kofferter i ferd med å svikte…

 

Bare “Amerika-kofferten” holder stand.

Den er til gjengjeld så diger at den er kun aktuell på de laaaaange feriene…

…som jeg drar på sånn ca en gang hvert femte år…

“Amerika-kofferten” troner på toppen av klesskapet.

Der får den, stort sett, ligge i fred…

 

Den “Trebente” anser jeg som “vrak”.

 

Den minste “håndbagasje-kofferten” (den med umedgjørlig håndtak) kan kanskje fungere en stund til…

 

Men altså:

Er det rart jeg at jeg tenker mye koffert om dagen?

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg