Teknologiske nyvinninger…

 

…har jeg gjort i dag!

 

Ja, det er ikke sikkert at du blir så veldig imponert…

…men jeg blir så glad hver gang jeg finner ut av noe på egenhånd…

 

Jeg har jo sendt noen meldinger til husverten i løpet av de to døgnene jeg har bodd her.

 

På morgenen i dag skulle jeg sette på klesvask.

(Det er integrerte hvitevarer her, så vaskemaskina mi står i boden.)

 

Det kom noen merkelige kneppelyder fra maskina.

Trommelen gjorde noen omdreininger, uten at det kom noe vann.

Tørrvask har jeg ikke noe særlig tro på. Derfor sendte jeg ei melding og spurte hvordan jeg skulle få på vannet?

(Enkelte ting har jeg lært at det er bedre å spørre om en gang for mye enn en gang for lite.)

Nå viste det seg at det bare var maskina som skulle foreta en slags “analyse”, før den startet, så det løste seg fort.

 

Jeg har blitt veldig avhengig av lys på mine “godt voksne” dager. 

Da jeg oppdaget at det var noen lyspærer som ikke funket på kjøkkenet, fant jeg ut at jeg fikk ordne det før høstmørket gjør seg gjeldende. 

Men…ikke hadde jeg sette sånne lyspærer før.

 

 

 

Lyspæra mistet den ene “foten” da jeg skulle ta den ut, men heldigvis funket “pinsettgrepet”, så jeg fikk ut den andre “foten” også!

 

Restaurert lyspære – klar for “dokumentasjon” på Clas Ohlson…

 

Godt jeg hadde bilde! 

Ellers hadde det blitt vanskelig å forklare hva slags lyspære jeg skulle ha!

 

Nå er det i alle fall ei lampe til som lyser på kjøkkenet!

 

Induksjons-topp har jeg knapt nok vært bort i før.

Husverten satte igjen et par kjeler og ei stekepanne som jeg kunne bruke.

 

I dag fant jeg ut hvilket symbol det er som indikerer at kasserollen kan brukes på induksjons-topp.

Det sto nemlig veldig fin forklaring på emballasjen på “Le Creuset”-gryta mi!

De tre “krusedullene” er et godt tegn!

 

Så var det vifta over ovnen…

Hvor i huleste var “On-knappen”??

 

Video-opptaket er nesten autentisk.

 

Jeg skrudde på kameraet da jeg hadde skjønt mekanismen med å trekke ut vifta…

…men jeg tenke ikke på at “on knappen” satt på oversiden!

 

 

 

Jøje meg, så mye nytt jeg har lært i dag!!!

Kanskje jeg bør vurdere å søke på vaktmester-stillinger rundt omkring? 

 

 

Det er forresten noe jeg synes er ekstra kos med denne leiligheta…

…utenom at den er veldig lys og fin:

Peis har jeg nemlig også…

 

…og et lite vedlager som husverten satte igjen!!

Litt sånn for kos til vinteren!

 

Humøret og kreftene har tatt seg betraktelig opp siden i går…!

 

8 kommentarer

Siste innlegg