Takhage og Tango for To på Sagene Samfunnshus…?

 

Jeg er jo på leting etter kulturelle aktiviteter som jeg kan bli med på.

Gjerne slikt som jeg ikke MÅ møte opp på fast en gang i uka.

 

Sagene Samfunnshus oppdaget jeg at det foregår mye forskjellig.

(Da jeg sjekket på nettet!)

 

I dag tok jeg meg en tur dit. Deler av veien tok jeg buss.

Jeg har nemlig ikke “gått inn” de høyhælte (i alle fall litt høyhælte) sandalene som jeg kjøpte på sensommersalg for litt siden…

…så jeg var litt redd for å pådra meg gnagsår.

 

Dette er hva jeg definerer som “Høghæle’ skor”! (Leker “Rosablogger” her nå!)

 

Speilet i gangen er litt “laid back”, så da ser det ut som jeg har lange ben også…

…sjøl om jeg vet at det er et synsbedrag!

 

 

Dette var noe av det første jeg møtte på da jeg gikk opp trappetrinnene til samfunnshuset:

“Bli med og dyrk byen!”

 

Det kan jo tolkes på flere vis!

 

 

Trappa er tilrettelagt for rullestolbrukere.

 

Det var altså ei trapp nedenfor, som også var tilrettelagt…

…men den var bratt!!

 

Deler av takhagen…

 

Nedenfor takhagen var det en slags restaurant/fortauskafe.

Der satt det mange folk, som koste seg med mat og drikke i sola!

 

Jeg oppdaget faktisk også et kjent fjes der!

Eller rettere sagt: Det var hun som oppdaget meg!

Vedkommende hadde vært på swingkveld på samfunnshuset nå nylig.

Hun kunne fortelle at det hadde vært en fin opplevelse!

 

Så…

…jeg er ganske så sikker på at jeg skal møte opp på en av kurskveldene snart!

 

Denne koselige kaféen passerte jeg rett etter at jeg hadde vært utenfor samfunnshuset.

 

Jeg tittet så vidt innenfor døra, bare for å se hvordan det så ut der!

 

Det virket veldig trivelig.

Blant annet var det en fin sittekrok, med masse vinduer rett under balkongen!

 

Hit har jeg lyst til å ha med Frodithen en gang…

..men først må hun bli i bedre form igjen!

 

 

5 kommentarer
    1. Så spennende, gleder meg til å bli i form til å være med på noe der ja 🙂 Gøy å utforske byen litt. Snart er det byvandring på kveldstid i byen. Elvelangs. Det er en kulturell begivenhet du ikke må gå glipp av 🙂

    2. Det der fikk jeg litt sånn på landetfølelse av 🙂 Så spennende med mat dyrket i slike kasser. Er det alle som passer på dem og spiser eller? Vi skal på gårdsbutikk og plukke maten selv, det er digg også 🙂 Ha en nydelig kveld Kari <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg