Surre rundt med god samvittighet…

 

I dag er det min første feriedag.

Jeg skal ha fri i to uker nå.

 

Resten av ferien skal jeg ha på sensommeren.

 

I helga jobbet jeg 20 timer, men jeg er slett ikke sliten i dag!

Faktisk kunne jeg fint ha klart å jobbe ti timer i dag også!

 

Fordi jeg hadde det koselig…

…og fordi jeg ikke stresset!

 

Uansett er det deilig å vite at jeg knapt trenger gå etter klokka de to neste ukene.

Jeg har få planer.

Det handler jo litt om at jeg vil være forsiktig (slik ståa er med forsiktighetsregler).

Uansett hadde jeg nok ikke gjort de store sprella i sommer.

 

I dag har jeg altså nesten bare surret…

Vasket klær…

Slipt bort hard hud under føttene mine…

 

Trent yoga…

Det har jeg forresten gjort nesten hver dag i to måneder nå.

Det gjør litt vondt.

Derfor gruer jeg meg på forhånd; men jammen gjør det godt etterpå.

Rygg, hofter og skuldre har blitt litt mindre stive og litt mer bevegelige.

Forskjellen er akkurat stor nok til at det inspirerer til videre innsats!…

…og gradvis utvidelse av programmet!

 

Det er så godt å kunne tillate meg å surre, uten å tenke på:

“Alt det nyttige jeg burde ha gjort”.

 

Slik hadde jeg det da jeg var lita jente…

Før jeg begynte på skolen, tenkte jeg aldri på hva jeg “Burde gjøre”.

Jeg gjorde nesten bare det jeg hadde lyst til.

Ikke de “store tingene”.

Det kunne være å plukke blomster…

…eller krype inn i hundehuset og kose med elghunden til farmor og farfar.

 

Titte i bøker.

Spille ludo eller kort.

(Alene eller sammen med noen).

 

Jeg levde mye i nåtid.

Sjølsagt hendte det at jeg gledet meg veldig til noe, men det var jo lystbetont.

Altså slett ikke noe som framkalte høye skuldre og stressfornemmelser.

 

I kveld har jeg gjort noe så unyttig som å “re-lakkere” tåneglene mine.

 

For noen uker siden gikk jeg en langtur med stive joggesko som buttet i tåa.

Det resulterte i blålilla stortånegler på begge føttene.

 

Sølvfargede tånegler hadde jeg aldri hatt…

…før jeg kjøpte denne lakken:

Selfie med nylakkerte tånegler på yogamatta…

 

Hææææ??

Ser det ikke noe fint ut, sier du???

 

Nei…

…det var det jeg også la merke til da jeg skulle redigere bildet…

 

Det er ikke særlig smart å kravle rundt på ei yogamatte rett etter at du har lakkert tåneglene…

 

Slik ser yogamatta mi ut nå!

 

 

…og slik ser tåneglene ut på nært hold!

Det blir nok en ny runde med neglelakkfjerner og påføring av sølvfarge…

…for å dekke over den naturlige blålilla…

 

En fin avslutning på en surredag…

Det ble nemlig ingen sur dag av den grunn!

 

En god latter ble det!!

 

 

 

9 kommentarer
    1. Hahahaha ja der kjenner jeg meg VELDIG igjen………….. nylakkerte tånegler blir ofte rot……………. hihihi 🙂

      Yoga er herlig og nå har Aktivsenteret åpnet igjen og jeg er klar 😀

      Ønsker deg god ferie, kari!

      klem

    2. Hihi, helt herlig…. jeg føler at jeg alltid lakker totte-neglene rett før skoa skal på… og så kommer jeg borti….. grr…. så – det er som å lese om meg sjøl! Kos deg med ferien din da! Klemmer <3

    3. Deilig å surre rundt å kose seg. 🙂 Jeg gleder meg også til ferie nå 🙂 Må vi kanskje litt omlakking til på de stortærne i alle fall 😀

    4. Akkurat ja.. jeg synes nå mange yogaøvelser ser rimelig utfordrende ut UTEN neglelakk og kost. Snakk om altså.. jaja.. lykke til med feridager 😀 Håper det blir noen flotte dager der i sør. Knappe to uker før vi drar mot Lofoten.. litt spent på det da.. men forsiktighet står i fokus 🙂

      1. Tusen takk! Jeg tenker at en må avveie risikoen mot det å våge å leve litt også! Det blir dårlig livskvalitet ut av å mure seg inne i måneder og år! Jeg er veldig nøye med håndvask/spriting og handler stort sett på tider da det ikke er så mange i butikken. Det har vel vært langt færre sjukdomstilfeller i nord enn her på Østandet. Lofoten er jo et populært sted, men når forsiktigheten står i fokus så har dere gjort det dere kan! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg