Sur kjerring med Skriver på Slep

 

Skriveren min streiket for en stund siden.

Den nektet plent å skrive ut noe som helst,

til tross for at jeg sørget for bra med påfyll

av alle de fire fargenyansene.

 

Her var det bare en ting å gjøre:

Satse på at gutta på Elkjøp kunne fikse den.

 

Men…når alle Elkjøp-butikkene er korona-stengt,

så må en bare smøre seg med tålmodighet.

 

I dag fant jeg ut at tida var inne.

 

Normalt bruker jeg “Amerika-kofferten” til å frakte skriveren i

når den skal på helsesjekk hos Elkjøp-legene.

 

 

Men i dag var det ikke aktuelt å bruke koffert-metoden.

 

Tenk deg alle de stygge, mistenksomme blikkene

som ville ha møtt meg på veien gjennom byen:

“Jaså, gitt, så du er en av dem…

 

Jeg tok rett og slett ikke sjansen på

å bli tatt for å være en sånn “overløper”

som hadde tenkt å trosse alle reiseråd…

…for å komme seg til varmere strøk.

 

En blå IKEA-plastbag ble derfor dagens løsning.

 

En ryggsekk på seks kg er ikke så tung å bære på.

Men…

…en IKEA-pose med en kantete, seks-kilograms mega-utgave av en skriver…

…se, det er noe ganske annet!

 

Etter å ha tilbakelagt 3.5 km med denne ballasten over skulderen, 

kjente jeg at jeg gledet meg veldig til å få lesset den av meg.

 

“På grunn av Covid-19 er butikken stengt inntil videre.”

 

Humøret mitt ble umiddelbart nokså labert

der jeg sto utenfor butikklokalet.

 

Når du vet at du må dra hjem med uforrettet sak,

har 3,5 km i jevn motbakke foran deg…

…og det attpå til med seks kg skriver hengende over skuldra…

da er det liksom ikke nok at sola skinner.

 

Det var totalt uaktuelt å sette seg på noen trikk eller buss.

De var nemlig nokså fulle av alle de late menneskene

som ikke tar smittevern på alvor.

 

Jeg er ikke en av dem!!

Definitivt ikke!!

 

Jenta som sto i gågata med: “Framtida i våre hender”

fikk ingen underskrift av meg.

Hun fikk knapt nok et smil.

 

Jeg klarte nemlig bare å tenke veldig kortsiktig der jeg subbet av gårde.

 

“Det er godt å komma hemmat…”

 

Litt blidere ble jeg da jeg oppdaget dette på telefonen:

 

Aldri så gæli…

 

På hjemveien ble tempoet etter hvert nokså labert…

Akkurat da ble det nok flere subbeskritt enn sunne skritt.

 

Uansett har jeg garantert forbrent flere kalorier enn 391,

for mobilen registrer ikke IKEA-bager med seks kg skriver oppi.

Den registrerer ikke motbakker heller.

 

For å være sikker på at jeg ikke skulle risikere å bli aldeles avmagret

etter dagens strabaser,

inntok jeg en god porsjon lasagne til middag.

 

Deretter etterfylte jeg med to hveteboller…

 

 

Neste gang jeg prøver meg på en tur til Elkjøp,

skal jeg forvisse meg om at butikken er åpen…

 

før jeg går!

 

 

 

10 kommentarer
    1. Så trasig da 🙁
      Jeg vet at El-kjøp på vinterbro er åpent for der jobber min sønn 😀 hehehe På senteret der… men det er nok et litt langt stykke å dra….

      Og det er ikke bare bare å ha en skriver på skulderen 🙂

      klem og god lørdag til deg 🙂

    2. Godt det alltid er noe positivt i det negative, men føler med deg. Men bra du tar kontakt om butikken er åpen før neste framstøt. Og så tar du kofferten, har ikke så mye å si hva folk tror :).

      1. Takk! Ja, det ble ei bra treningsøkt ut av det, men litt for mye belastning på den gode skuldra mi. Heldigvis endte det ikke med TO vonde skuldre. I dag bare ler jeg av hele greia! Litt typisk meg det der! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg