Sunnere enn det som godt er

 

“Mor, kaker skal ikke være sunne,

de skal være gode!”

 

Det var dattera som kom med et aldri så lite hjertesukk

da hun var på besøk her i fjor.

Jeg hadde nemlig slått til med enda ei “sunn” kake…

 

Det var ikke første gang

hun hadde blitt utsatt for mors sunnhets-stunt.

 

Med jevne mellomrom,

ble nemlig både hun og brødrene hennes

påført mer eller mindre velsmakende, “sunn” bakst.

Dette skjedde hver gang mor

hadde kastet seg på enda en sunnhetsbølge.

 

Jeg har fortsatt ikke gitt opp drømmen

om å lage ei god og sunn kake.

 

I dag fant jeg derfor ut at jeg skulle kreere noen sunne muffins.

Jeg skrev omhyggelig ned alle ingrediensene

etter hvert som jeg “fant på”.

 

Tanken var å publisere oppskrifta her på bloggen…

…så flere kunne få glede av min kreativitet.

 

Det ble med tanken…

Så langt ser det bra ut…

 

Men…

“Kveldsmat”.

 

Muffins med diverse malte nøtter og frø,

akkompagnert av gresk yoghurt

og “syltetøy”, helt uten søtning.

 

Til trøst innvilget jeg meg en liten dæsj honning

som topping på yoghurten.

 

Hvis det er noen som har lyst på oppskrift

på noen kompakte, seige greier

med ubestemmelig smak, så er det bare å si fra…

 

 

9 kommentarer
    1. hi hi ,ser no gode ut da :=) jeg tenker att en kake skal være god ,en kake er aldrig sunn så da skal den være god,med skikkelig fløte,sukker og smør så kan en ha det bare til fest og når det er fest har en lov å skeie ut :=) er iallefall min filosofi

    2. 😂 en kake skal være god. Har også prøvd meg på usunne kaker, men heretter blir det bare usunne. Det er lov en gang i blant! ☺

    3. Måtte le, for du er ikke alene om dette For et par år siden skulle jeg bake noen sjoklade/kokoskaker som BARE var sunne. Oppskriften ble beskrevet som det beste du kunne få. Ikke var det godt og ikke var det søtt! Ingen ville ha, selv om det så fristende ut. Jeg kjørte hele haugen i hurtigmikseren, tilsatte en haug med vanlig melis og et par egg. Så ble det stekt, og kakene ble dyppet i vanlig sjokolade. Spist ble de kan man si!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg