“Sunn” Fornuft…eller…?

 

Det er viktig å bruke fornuften…

Oppføre seg ordentlig…

Tenke konsekvenser…

 

Ja, visst er det sant…

…i mange sammenhenger!

 

Men..ER det egentlig alltid “fornuften” som taler når vi lar være å følge innskytelser?

Eller…

…når vi gir slipp på drømmer vi kunne ha tenkt oss å realisere?

 

 

Vi kan finne mange gode unnskyldninger for å la være å gjøre eller gjennomføre noe.

“Jeg er for gammel”.

“Det går ikke!”

“Jeg er ikke flink nok!”

“Noen kan bli skuffet over meg, eller synes jeg er egoistisk?”

“Jeg må tjene opp flest mulig pensjonspoeng, og planlegge alderdommen min!”

 

Det er ikke noe problem å finne på unnskyldninger for både å utsette og å unnlate!

La være å ta i mot en utfordring som kanskje handler om noe jeg innerst inne har lyst til, men ikke våger likevel…?

I know!!! Jeg har jo gjort det utallige ganger!

 

 

 

2 kommentarer
    1. Du har hoppet ut i noe spennende i alle fall, fornuftig or not 🙂 Og jammen er jeg glad for det. Er SÅ koselig å ha deg i byen 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg