Stell av Sommerføtter…

 

Det er mye snakk om “Sommerkroppen”.

Min kropp er ganske lik både sommer og vinter.

Litt brunfarge får den gjerne om sommeren.

Noen “sixpack” har jeg aldri trent på meg; verken om sommeren eller vinteren!

 

Noe av det jeg liker godt med sommeren, er at jeg kan gå barbeint eller i åpne sko.

Mine svette føtter blir så lykkelige når de får komme ut i friluft!

 

Føttene bærer imidlertid preg av at de har vært uten sko mye av sommeren.

De blir nesten inngrodd svarte på undersiden.

Det blir også en del hard hud på utsatte steder.

 

Om høsten har jeg derfor av og til investert i en time hos fotterapeut.

(Forskjellen mellom en fotpleier og en fotterapeut, er at terapeuten er kvalifisert til å bruke skalpell for å fjerne tykk hud under føttene!)

 

Det koster ganske mye å ta en sånn behandling.

 

For noen år siden investerte jeg derfor i en “pussemaskin”.

På “Normal”- butikkene får du kjøpt en slik til under 300 kr.

Så må du skifte batteri i ny og ne, men det blir ikke så mange kronene ut av det.

 

Ca en gang uka er jeg min egen fotpleier.

 

Her er utstyret jeg bruker!

Pussemaskin, saks (som egentlig er ei hobbysaks fra Panduro)…

…og kremen som jeg smører på til slutt!

 

Det er litt tungt å sitte med benet i “pussestilling”.

Jeg blir stiv og støl i hoftene av det!

 

Etter hvert må jeg derfor være litt oppfinnsom:

 

 

Advarsel:

Ikke la deg fascinere for lenge av at det kommer “røyk” fra foten din!

Når det kjennes ut som om du brenner deg der maskina jobber, har du skaffet deg et nytt problem.

Du har blitt tynnhudet i stedet for tykkhudet

…under foten!

 

 

 

Nypussede, honningduftende føtter med sandalmønster på!

 

 

 

9 kommentarer
    1. Jeg har også en lignende pussemaskin, kjøpt på Rusta, men jeg bruker den altfor sjelden, – må ta en runde snart. Aloe Propolis krem fra Forever har jeg også, men har faktisk ikke tenkt på å bruke den på føttene, – takk for tips! Jeg har bare brukt den på hendene, når de har vært litt fuktige, for synes den trekker bedre inn da.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg