Som Fineste Fløyel…

 

Jeg har hørt uttrykket “Red Velvet”,

men jeg visste faktisk ikke at det var ei kake som het det.

 

I alle fall ikke før jeg fikk se dette kunstverket:

 

Den yngste av (nisse) kusinene mine fylte nemlig år i helga.

I den anledning kom den ene sønnen og hans samboer med ei flott pyntet kake.

 

Som du ser, har jeg også tillatt meg å “pynte” litt på kaka.

Man bør jo være såpass taktfull…

…at man unnlater å røpe en godt voksen dames alder…

 

Kaka var flott på innsida også.

Sjokolade-delen var rød, som seg hør og bør,

og fyllet dannet lyse, sirlige striper.

 

Smaken var det heller ikke noe å utsette på!

Ett stykke var imidlertid nok, for dette er ei mektig kake.

 

Jeg tror jeg er over gjennomsnittet opptatt av dekor,

så jeg spurte litt om “pønten”.

“Kakas” har visst butikk i Oslo sentrum.

Jeg har hørt om konseptet før, men trodde at det bare var nettbasert.

 

Nå fikk jeg lyst til å besøke butikken.

Kanskje jeg kan få noen gode idéer?

 

Det er sjelden det byr seg en anledning til å lage fest-kaker,

men jeg koser meg veldig med å være kreativ på ulike vis.

 

5 kommentarer
    1. Det var en virkelig lekker kake altså! Husker at jeg hadde – og var på – Cakas-partyer da ungene var små! Jeg har noen forskjellige kakeformer – blant annet Ole Brum i 3D og barbie (der skjørtet er kaka, og du stikker en dukke nedi og så pynter du hele greia). Innmari mye fint der kan jeg huske….. 🙂

      1. Ja, jeg husker den kakedokka fra noen selskap. Jeg hadde en gang noen former som man kunne stikke ut blomster med, men hvor de er nå vet jeg neimen ikke. Tror de har forsvunnet i forbindelse med flytting. 🙂

    2. Så ut som en veldig spennende kake. I jula så vi på filmer fra utallige fødselsdager da barna var små, inn kom a’mor seilene med den ene kaka etter den andre; togkaker, ufo-kake, marsipankaker full av roser og så var det fødselsdagssang. År etter år. Det triste var at kakene ble stussligere og stussligere, en av de siste var helt uten pynt. De kakene var et bra vitne.

      1. Vi la vel lista litt for høyt, og så gikk de “flinke pikene” på noen durabelige smeller etter hvert! Det var liksom “regler” for hvordan bursdager skulle være. For ikke å snakke om alt styret med julekalendergavene som “måtte” kjøpes inn. Skulle jeg ha gjort det om igjen hadde jeg kjøpt tre sjokoladekalendere – med en sjokoladefigur til hver av unga hver dag; og kanskje litt ekstra hver søndag i advent! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg