Snarveien til Grünerløkka…???

 

Den har Frodith skrytt av.

Det er liksom bare å gå på skrå nedover fra her jeg bor…

….så kommer jeg dit så fort som bare det (har hun sagt!!)

 

I dag fant jeg ut at det var tid for å ta Snarveien. Jeg har jo bodd i Oslo i over fire måneder, så jeg har jo blitt litt kjent synes jeg.  

Jeg husket på å gå på skrå hele tida, men en må jo uansett følge gatene, da!

 

Etter ca en halv time begynte jeg å ane at jeg ikke hadde funnet Snarveien til Grünerløkka, men jeg ville nå gå dit likevel.

Etter en og en halv time hadde jeg ikke funnet Snarveien til noe som helst.

Da var det bare en ting å gjøre:  Finne igjen et trikkespor, eller en busslomme, og håpe at det ble riktig retning så jeg kom meg hjem ganske fort.

Og det gjorde jeg omsider…

 

Hver gang jeg har rotet meg bort, og får øye på et kirkespir et stykke unna…

…så håper jeg at det er spiret til den kirka som er nærmest her jeg bor.

 

Men nei…det er det nesten aldri. 

I Oslo er det nemlig vanvittig mange kirker!!

 

 

DETTE er spiret på kirka “mi” –  fra den kanten jeg kom da jeg gikk av bussen i dag!!

 

“Det er godt å kåmmå hemmatt” som Lars Simastuen sang…

…en gang på 70-tallet…

 

 

15 kommentarer
    1. Måtte le her,, “snarveien til ingenting” ,, ja den har jeg prøvd meg på også. Husker når jeg kom fra sjøen i ung alder og måtte overnatte i Oslo og gikk meg en tur for å spise litt. Jeg visste hvor hotellet var, men ikke f.. om jeg fant det. Så jeg gikk så langt unna som jeg orka og tok taxi tilbake. 😀 Men har faktisk en rimelig bra stedssans 😀 Lykke til på nye snarveier 😀

      1. Jeg har veldig dårlig stedsans – nærmest katastrofalt dårlig, men når jeg først har blitt godt kjent på en strekning så går det jo greit. 😉

    2. jammen godt du finner veien hjem da :=) hadde ikke likt å måtte leite etter rette veier helt alene jeg nei,du er no tøff :=) og en dag går frodith veien ilag med deg,litt lettere å huske da

    3. Haha … kjente meg litt igjen her. Jeg roter noe forferdelig når jeg ikke er VELDIG kjent. Og jeg rota enda mer da jeg bodde på hotell i Oslo et par uker i forbindelse med eldste datters svulstoperasjoner i hjernen for noen år tilbake. Sykehushotellet var jo fullt, og ikke fikk jeg dekka noe heller siden ungen var voksen. Dermed bodde jeg på det billigste jeg fant nede i sentrum … og jeg gikk ofte til og fra Rikshospitalet. Måtte lufte hjernen litt innimellom. Ble mange rare snarveier ut av det gitt.

    4. I Oslo kan snarveien bli skikkelige omveier for meg i hvert fall. Men man må øve tenker jeg. Innen våren så løper du opp og ned snarveien som ingenting. Heia!

    5. Du er tøff som prøver da…hihihi….Er nok ikke så enkelt nei..for gatene må jo følges som du sier…Men du har ikke goglemap på tlf? Da kan du bare følge den….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg