Slutte som “ansatt”? Det handler ikke BARE om å kunne styre sin egen arbeidstid!

 

Det er mange som velger å gå fra godt betalte jobber for å starte opp med noe helt annet.

“Jeg ønsker mer frihet…”

“Jeg trenger mer variasjon…”

 

Så handler det nok ikke bare om dette…

…sjøl om dette er årsaker som veier tungt i vektskåla!

Nei,det handler ikke bare om at vi er lei av å måtte “gå etter klokka”.

Det slipper vi uansett ikke helt unna, samme hvordan vi innretter oss!

 

Arbeidslivet har endret seg enormt siden jeg begynte i min første lærerjobb i 1986.

Alle forandringene har ikke vært av det gode…

Direktivene fra “oven” har tatt helt overhånd etter mitt syn.

Det skal kvalitetssikres, evalueres og dokumenteres over en lav sko.

 

Vi må vise at vi gjør en god jobb…

…i alle fall på papiret!

Vi blir pålagt så mange slike oppgaver at vi snart ikke har tid til å være sammen med de vi er ansatt for å veilede/hjelpe!

 

Det brukes enormt mye tid  å sitte foran en dataskjerm…

…eller i møter.

 

Møter bør være korte…

Sakslister likeså.

Det blir fryktelig ineffektivt, når et møte hovedsakelig preges av vissvass-prat og endeløse fram og tilbake – diskusjoner som ikke fører noe sted hen…

(Jada, jeg har så absolutt gitt mine bidrag til både vissvass og lite konstruktive diskusjoner!!)

 

 

 

6 kommentarer
    1. Veldig veldig enig. Nå har jeg snakket og snakket og dokumentert og hatt haugevis av meninger i møter og ellers. Nå GIDDER jeg ikke mer. Nå skal jeg KUN jobbe med elevene det neste året. Og bare bruke minimalt med tid på de der evalueringene … Så det så 🙂 Håper du har kost deg MAKS i helga 🙂 Klem <3

      1. Jeg liker godt å møte mennesker, men trenger også å kunne trekke meg litt tilbake. Jeg skjønner jo at du synes det kan bli slitsomt med mye snakk i og med at du har problemer med hørselen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg