Skritt-telling på hjernen…

 

Jeg bruker “Samsung-health”-appen.

 

Det er jo litt moro å følge med…

…på hvor sprek man er i ferd med å bli!

 

For et par uker siden oppdaget jeg at det var noe som het “sammen”. 

Her kan jeg se hvordan jeg ligger an i forhold til gjennomsnittet av de som bruker appen.

 

Akkurat den uka hadde jeg gått ekstra mye, både på jobb og på privaten.

Til min store henrykkelse fant jeg ut at jeg var helt i øverste sjikt på sprekhets-skalaen.

“Flott! Du er blant de øverste 5%!”

Jeg er svak for skryt, jeg må innrømme det.

 

Motivasjonen steg til nye høyder!

 

I går var jo Frodithen og jeg på langtur i Nordmarka.

 

Etter noen litt slappe dager, der jeg hadde dalt helt ned til de beste 14 prosentene, var jeg klinkende klar for ny innsats!

 

I løpet av dagen klatret jeg stadig høyere på lista.

(Ja, jeg sjekket med jevne mellomrom…)

 

Etter hvert ante det meg at Frodithen begynte å få nok av “oppdateringene” mine.

 

Da hun måtte ta bilde av mobilen min, ikke bare en, men to ganger…

…for at jeg skulle få dokumentert hvor sprek og sporty jeg er…

…skjønte jeg at det begynte å røyne på for henne.

 

Men…hun er jo ganske tålmodig og grei…

…så mine bønner ble besvart…

…for å si det slik!

 

Jeg får ikke til å ta skjermbilde av min egen telefon.

Frodithen fikk oppskrift av Hr. Frodith, men jeg fikk det ikke til.

I alle fall ikke på første (og hittil eneste) forsøk!

 

 

Se, så flink jeg har vært!!

 

Etter at Frodithen og jeg hadde skilt lag, måtte jeg gå nesten 2 km til for å komme hjem.

 

I tillegg ble det en liten kveldstur til kolonialen.

Enden på visa ble at jeg kom meg opp på “Topp 5%” igjen…

..med over 30000 skritt i går!

 

Det er ny, personlig rekord etter at jeg begynte å bruke appen!

 

Da fikk det ikke hjelpe at føttene kjentes som blylodd på siste etappe!

 

 

10 kommentarer
    1. Hei, som regel kan du bare bruke hele handa eller handbaken/sida på handa og sveipe jevnt over skjermen fra venstre til høyre når du vil ta bilde av egen skjerm, prøv! 🙂 veldig enkelt.

    2. Wow – du er sinnsykt god… og, det er jeg også – for jeg er også på topp 5 % denne måneden…. hihi… jeg er også hekta! Mange gode klemmer til sprekinga! 🙂

    3. Steike ta så sprek… her sprer det seg en skritting til de store høyder skjønner jeg… Fikk jo en sånn fitbitklokke til jul… men har den hjulpet meg til å bli sprek ,,,, ? Jau..jau…

    4. Jeg sjekker sjelden men har en app på tlf.. Har jeg gått over 4000 skritt en dag er jeg fornøyd..men før gikk jeg gjerne lange turer blei fort ei mil og mer… Jammen hadde du gått mye.. og turen med Frodith så hyggelig ut i finværet… God helg <3

      1. En må jo avpasse trimmen etter kreftene! Jeg hadde slett ikke orket en slik tur da jeg var på det mest energiløse. Langt der i fra. Fortsatt God helg til deg også! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg