Skal det være oppvarmet kaffe eller “plingekaffe”?

 

Nå er jeg snart nødt til å pakke ned kaffetrakteren…

Som den kaffekjerringa jeg er, må jeg derfor legge en slagplan for hvordan jeg skal innrette meg for få min sårt tiltrengte morgenkaffe!

 

Løsningen for min del blir “oppattvarme’ kaffe”.

Det vil si at jeg trakter rikelig med kaffe i kveld.

Så heller jeg den i bolle.

(Kanskje den bør tildekkes, og settes i kjøleskap over natten,slik at jeg er sikker på at den holder seg?)

 

I morgen tidlig heller jeg den kjøleskaps – overnattede kaffen i en kjele, og varmer den opp på komfyren.

 

Oppvarmet kaffe er helt greit.

Jeg har prøvd det før, når jeg ikke har drukket opp all kaffen jeg har traktet.

Det har hendt at jeg har helt ut kaffe som har blitt til overs, men så har jeg funnet ut at det blir mange kroner rett i vasken (i dobbel forstand).

Jeg liker nemlig sterk kaffe. Dessuten tilsetter jeg gjerne litt ekstra smak. Da er sjokoladekaffen fra Rema 1000 tingen. (Innlegget er ikke sponset).

Miljøet skal man også tenke på.

Nå vet jo ikke jeg om kaffen blir noe mer miljøvennlig av å gå gjennom meg før den havner i kloakksystemet…?

I alle fall er det mer miljøvennlig for lommeboka mi at jeg drikker opp all kaffen jeg trakter!

 

“Plingekaffe” får jeg ikke laget! Jeg mangler nemlig det mest vesentlige av utstyret!

I videoen under forklarer jeg hva “plingekaffe” er!

 

 

 

I dag oppdaget jeg at jeg hadde 10 egg i kjøleskapet.

På kartongen sto det at de var “best før 18.07”.

Dette var dagens frokost…’

 

Eggene smakte helt fortreffelig til tross for at de hadde “gått over tida”.

Det blir nok to kokte egg til kveldsmat også.

 

Til frokost i morgen lager jeg kanskje eggerøre…

…sånn for avvekslingen skyld…

 

“Klukk, klukk , klukk, sa høna på hybel’n”…

 

14 kommentarer
    1. Her går det mest i pulverkaffe, men har også drukket mye traktekaffe, – også oppvarmet. Greit å drikke opp kaffen man har laget, selv om det ikke smaker SÅ godt. Når det gjelder egg så holder de langt over holdbarhetsdatoen.☺️

    2. Huff, det er lett å tro at man tar en skritt tilbake, når du får noen "symptomer". Heldigvis har du igjen bevist for deg selv at du tar ledelsen over din kropp og ditt liv. sier:

      Ååååååå! Godt jeg så på filmen, jeg ble litt nysgjerrig på denne PINGLE-kaffeen. Litt skuffende da 😂😂😂.
      Veldig vanlig i Frankrike å varme opp kaffe, men det skal ikke kokes, det er cluet. Kjekt å bruke gårdsdagen rester, gjerne med melk som “café au lait”. Det drikker jeg hver dag men med kaffepulver.

    3. oppattvarma kaffe er helt ok ,gjør det innimellom jeg også,ellers har vi alltid pulverkaffe tilgjengelig i heimen :=) deilig frokost da,datostempling på egg har jeg aldrig sett på,der kjenner jeg heller på lukta :=) merker fort om egga er dårlige for å si det sånn

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg