Sjøluft på boks?

 

Jeg har kjøpt meg “Sjøluft på boks”!

Nærmere bestemt…

…ei saltpipe!

 

Jeg kom over den via en annonse på Facebook.

I kommentarfeltet var det mange som skrev at de hadde gode erfaringer med den. Personene var norske, og det virket ekte og troverdig.

Flere astmatikere skrev at de hadde hatt god nytte av å bruke saltpipa.

 

Nå sliter ikke jeg med astma.

Derimot er jeg ofte litt tett i nesen nå på forsommeren.

Kombinert med dette har jeg kløe i halsen og ofte en følelse av “Dotter i ørene”.

 

Saltpipa skulle visstnok motvirke snorking også!

Det er jo logisk, hvis den bidrar til å åpne opp i luftveiene!

 

Akkurat nå var det “tilbud” på den…

Eller…

…det var i alle fall det de lokket med i annonsen…

 

Så, jeg bet på…

…og investerte i saltpipa!

Jeg rister litt på den før jeg tar den i bruk.

Først smaker det litt salt, men så føles det bare godt og oppfriskende.

 

Jeg puster inn. Tar saltpipa vekk og puster ut gjennom nesa.

Ca 20 minutter om dagen skal den brukes for å oppnå maksimal effekt. 

Jeg bruker den også på den småtette nesa mi.

Da klemmer jeg igjen det ene neseboret og drar lufta inn gjennom det andre.

Begge neseborene får seg sjølsagt en omgang med “frisk sjøluft”.

 

Ved normal bruk, skal saltpipa holde i minst ett år, eller så lenge du hører at det er saltkorn igjen inne i pipa. Prisen var i underkant av 400 kr. 

 

Jeg føler meg veldig åpen og fin i nesa nå.

Det kan også skyldes at det har kommet regn, slik at utelufta er mindre fylt av støv og pollen.

 

Jeg har ingen fordeler av å skrive om dette, så derfor er ikke innlegget merket på noe vis!

 

6 kommentarer
    1. er jo spennende å prøve noe nytt. jeg prøvde Zpikes for å få mindre smerter i kroppen og det hjalp faktisk. det er nok ikke noe som heter mirakelkur når man vil bli kvitt noen plager, men det kan jo være til god hjelp å redusere plagene. og det var nøyaktig det Zpikes gjorde for meg. håper denne fungerer slik du ønsker. masse lykke til!

      1. Jeg tror i alle fall det er helt ufarlig å bruke den, og synes det “letter”. Vet ikke hva Zpikes er for noe, men fint at du følte at det hjelp deg. 🙂

    2. Hei og hå,, der fant jeg deg.. Sjekker stort sett gjennom de siste innleggene som er delt på “Vi fra bloggblokka”, men har etterhvert skjønt at du ikke deler innlegg der. 🙂 Fikk ei sånn salt pipe en gang,, men ble etterhvert avglemt… jeg har jo et snev av kols… 🙂 Lykke til

      1. Jeg liker den veldig godt. Så vidt jeg vet har jeg friske lunger, men det føles veldig friskt og fint å “inhalere” luft fra pipa. Nei,jeg deler ikke på “Vi i bloggblokka”. Deler nesten aldri på egen profil mer heller.😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg