Sjøluft og Seige Saltvannslår…

 

“Har døkk sett no’n brennmaneter her?” 

Mannen og dama som lå og duppet i vannskorpa kunne berolige meg…

Ikke en eneste brennmanet i sikte…

 

Men:

Nissekusinen hadde sett to stykker da hun og mannen badet dagen før…

…så det var best å være på den sikre siden.

 

Jeg har blitt ei pingle når det kommer til vanntemperatur også.

 

I går var det ca 20 grader i vannet.

Like fullt tok jeg i bruk “step by step”, (eller langpinings-metoden om du vil) da jeg skulle bade.

 

Mannen til Nissekusinen hoppet rett ut i.

 

For meg er sånt utenkelig.

Jeg er redd for å få kuldesjokk.

Dessuten er det ekkelt å få vann i ørene.

 

Men…

…da Nissekusinen kom tuslende ned til vannet iført disse…

 

…tenkte jeg i mitt stille sinn…

…at jeg i alle fall skulle rekke å “hæle meg” (få skrotten under vann) før henne…

 

Den gang ei…

Jeg ble rett og slett for “gruval” og treg…

 

Det gjorde litt vondt i konkurranse-instinktet..

…men det var faktisk deilig med et bad…

…da jeg omsider kom langt!

 

Badeplassen ligger en snau kilometer fra hytta.

Hjemveien er en eneste lang oppoverbakke.

Det er prisen for å ha flott utsikt!

 

Jeg er av dem som ikke er utstyrt med “thigh gap”…

Jeg har sånne lår som gnisser mot hverandre…

 

Når jeg har badet i saltvann blir det ekstra mye “hud mot hud”…

…når lårene skal presse seg forbi hverandre…

…mens jeg sliter meg opp den lange motbakken…

 

“No gap”…

 

Det er i slike øyeblikk at jeg tenker…

…at shorts hadde vært et bedre valg enn skjørt…

Nybadet nymfe med “no gap” og seige saltvannslår under skjørtet…

Her er det bedre å ha utsikt enn innsikt…

 

12 kommentarer

Siste innlegg