Sjarmerende Gardiner og Gammal Svettelukt…

 

For en del år siden var jeg på ferie i Italia.

På et marked fant jeg en rull med en fin blondegardin.

Selgeren klippet av to lengder til meg.

Gardinen var slik at jeg ikke behøvde å falde den på noe vis.

Veldig enkelt og kjekt!

 

Gardinen har ikke vært i bruk de siste årene, for jeg har ikke hatt noe passende vindu å henge den i.

Da jeg kom hit, fant jeg ut at jeg kunne kjøpe ei spenn – stang og henge gardina i det ene stuevinduet. Ei spenn – stang er kjekk til ei sånn lett gardin. Man slipper å bore hull i veggen.

Denne kostet ca 100 kr. Jeg tror det var i en Princess-butikk jeg kjøpte den. 

Lettvint, greit og overhodet ikke ødeleggende!

 

Jeg syntes det ble riktig så fjongt, faktisk!

 

Så kom jeg til å tenke på noe:

Den gangen jeg var i Italia hadde jeg kjæreste. På det samme markedet som jeg fant blondegardin, fant han ei fin og rimelig sommerskjorte. Jeg tror den kostet et par euro.

Da vi gikk fra markedet var vi veldig fornøyde begge to!

Tenk: Både fin blondegardin og flott og rimelig skjorte!

 

Men…da han hadde hatt på seg skjorta et par timer, merket han at det luktet rart…

…rett og slett…

 

…gammal svette!!!

 

Da forsto vi…

…at grunnen til at skjorta var så billig, var at den var brukt

…og antagelig ikke vasket etter at den forrige eieren hadde hatt den.

 

Han ville kaste skjorta, men jeg protesterte iherdig!

Jeg syntes nemlig at skjorta var veldig fin til ham!

“Du kan da fell ta a’ me’ deg hemmatt og vask’a og luft’a’ før du bestæmmer deg førr å kast’ a’ ,da ve’??”

Men nei; ikke tale om! 

Så…

…skjorta gikk i søpla!

 

Jeg syntes det var ille!

 

Det hender seg at jeg kjøper klær på bruktbutikk, eller bytter klær med venninner.

Så lenge det ikke dreier seg om undertøy, så er det vel ingen grunn til å være helt hysterisk?

Klærne er vel ikke akkurat smittefarlige heller?

I hvert fall ikke så lenge de blir vasket og luftet før man tar dem i bruk!

 

Dette er den ene av kjolene jeg har arvet av Frodithen.

 

Hva er det som er galt med den, liksom?

Dessuten er den jo også ermeløs…

…så her har i alle fall ingen gammel svettelukt gått i arv!

 

 

 

5 kommentarer
    1. Superfin gardin 🙂 Du vet du hadde en diskusjon med en eks om det med brukte ting for han syntes ikke noe om å kjøpe brukt. Jeg syntes det var litt rart så siden han likte godt å bo på hotell og sånn så jeg spurte ham hvor mange han trodde hadde ligget i hotellsenga og sengetøyet og under frokosten hvor mange som hadde drukket av koppen han drakk av. Gjett han ble stille da hahaha Kos deg med dagen, er i studio og synger litt i dag <3 godklæmme 🙂

      1. Å ja, det er nok mange som har sovet i det samme sengetøyet på hoteller, men stort sett blir det vel vasket mellom hver gang noen bruker det! ;)Håper det ble en god dag i studio! Klem! 🙂

    2. Det er som å komme inni et eventyr når jeg kommer inn her til deg, bare at det er virkelighet. Du skriver så fengende at man føler man er tilstede. Bare navnet ditt KariDansen er inspirerende:) Ha en flott helg fine du

      1. Tusen takk! Nå kom jeg inn på bloggen din. Tittet innom siden din også. Det du skriver om å lære folk å fiske, framfor å gi dem fisken, er jeg veldig enig i. Altså hjelp til selvhjelp – slik at de på sikt skal komme ut av fattigdommen ved å skape noe sjøl. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i dette til å kunne “mene” så mye, men tenker at dette med hjelp til selvhjelp er det beste i de fleste sammenhenger. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg