“Sånn, der var jeg kvitt den!”

 

Er det kanskje DET de tenker…

.…de som kvitter seg med søpla si via bilvinduet?

Det er stusselig å rusle langs riksvei 3 og se alt bilistene har slengt fra seg i grøftekanten.

 

Mikkel Rev har lagt igjen visittkortet sitt i ren protest!

 

Først og fremst er dette ille fordi det handler om forsøpling av naturen.

Dessuten synes jeg det er betenkelig at det ikke betyr noe at man faktisk får penger for å ta seg bryet med å pante tomflasker. 

Nei, det er ikke store summen; men likevel…

 

14 kommentarer
    1. Såååå enig!!! Det er så vilt at folk bare kaster ting fra seg. I går hadde jeg et møte. Da dukka det opp ideen om å bruke plasten…kan ikke skrive mer nå, men en veldig spennende tanke.

      1. Det skjer en del på gjenvinnings-fronten nå. Dessuten er det prosjekter på gang for å erstatte plast med papp. (Blant annet rømmebeger.)Jeg har ikke nok kunnskap til å vite om produksjonen av papp er mer miljøvennlig, men papp er i alle fall enklere å nedbryte.

    2. Enig! Man hiver ikke ting i naturen, fyttiskjiten jeg blir sur når jeg ser sånt der. Her går ting til gjenbruk eller i sorteringa og gjett det blir endel 🙂 Ha en fin dag Kari <3

    3. Gjenbruk er bra! Jeg kaster aldri ting ute i naturen. Men: jeg har et klesskap som er rimelig fullt. Jeg kunne ha klart meg med mindre, ingen tvil om det! Vi er jevnt over nokså bortskjemte her til lands!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg