Ryggsekk og “Rypesko” – en dårlig kombinasjon…

 

Karidansen og reisefølget sitter på en kafe på Arlanda flyplass utenfor Stockholm.

 

“Jeg tar en tur i tax-free’n” , sier reisefølget…

 

Karidansen stusser litt…

Det er jo bare en knapp halvtime til flyet skal gå…

“Da får du væra kjapp!” sier hun, og er litt streng i stemmen…

 

Reisefølget trasker i vei mot taxfree’n…

 

Karidansen har faktisk fått litt “Black-out”. (Det ser hun i ettertid.)

For: Hun tenker nemlig…

…at om hun er på plass ved gaten 10 minutter før avgang, så må det vel være greit?

 

Jo, når man kjører trikk, buss og tog…

…så stemmer jo det…

Men –  med FLY så stiller det seg litt annerledes…

 

Det hadde hun jo VISST…

…dersom hun hadde brukt hodet…

…til noe annet enn til å bøye det ned mot mobil-skjermen!!!

 

Plutselig hører Karidansen en beskjed over høyttaleren:

“Det er nå klart for ombordstigning på flight DY…til Oslo…”

 

Oooooooops…nå er det visst på høy tid å finne gaten!

 

Karidansen slenger på seg ryggsekken og klamper i vei på “rype-sko” = skoletter med litt hæl på.

(Det kjennes ut som MYE hæl for ei som vanligvis går i joggesko eller mokasiner!)

 

 

Det var da vanvittig langt til den gaten!!?

Mens hun løper, så ryggsekken hopper opp og ned, hører hun at det annonseres at ombordstigningen til hennes fly snart skal avsluttes.

Hjelp!!

 

Og hvor blir det av reisefølget??

 

Omsider ser hun nummeret på gaten.

Opp med boarding card, pust og pes og høy skulderføring…

 

Og så: Fram med telefonen:

“Hen BLIR det tå deg!? Nå har alle gått inn i flyet!

Det er bære du og je som mangler!

Nå MÅ du komma!!!!

 

Reisefølget: “Hva!?? Jeg står i do-kø!!” 

 

I slike situasjoner må man bare dr…i dobesøk og knipe igjen som best man kan…

Ellers kan det bli veldig dyrt…

 

Karidansen springer inn på flyet! Hun henvender seg til den mannlige “Flyvertinnen”: 

“Døkk må væra så snill å vente litt! Venninna mi kjæm snart. Je har akkurat tala ve’ a!!”

Mannen smiler: “Det går nok greit, men hun må være her innen 5 minutter!”

 

Heldigvis er reisefølget OGSÅ på plass før take-off!!

(Hun har trodd at flyet gikk 11.40 i stedet for 11.20)

 

 

 

Det er merkelig dette med oss damer og tax-free…

 

Jeg liker å gå rundt og prøve parfyme-testere når jeg er på slike steder…

…men det kan fort bli en RÅdyr go’lukt…

…om man ikke rekker det flyet man egentlig skulle ha reist med…

 

 

Dette er tredje gangen jeg har holdt på å komme for sent til et fly fra utlandet…

 

Den “verste” gangen var da ei venninne og jeg rotet oss bort på veien til flyplassen i Phoenix i Arizona…

…men det gikk bra den gangen også…

 

Egentlig liker jeg veldig godt å ha god tid på flyplasser…

…så jeg skjønner ikke helt hva som skjer når det blir slik…?

 

 

6 kommentarer
    1. Uff, ja den tiden. Er vanligvis ikke no taxfree shopper så jeg har vel kun opplevd følelsen av å nesten komme for seint ved flybytte.

    2. Jeg står klar som et egg en time før take-off, MINST. Er den som går FØRST på flyet nesten etter det med spesielle behov 😀 Så det der vil ikke skje meg. FOR stressa til å komme opp i den situasjonen tror jeg 😀

    3. Puh! Jeg ble helt svett jeg! At du klarer å være så rolig på flyplass og ikke sitte klistret til gaten en time før, jeg er helt imponert 😀 😀 For jeg ble stresset bare av å lese dette jeg 😀

    4. Uffda, det gikk heldigvis bra. Jeg kjenne ei som ikke rakk flyet.Nei, det var ikke meg. Begge venninnen hennes satt på plass og regnet med at hun sikkert dukket opp, men hun sto igjen i taxfri i London, helt alene. Heldigvis var den damen vant il å reise, men hun synes det var så uhøflig av venninnene hennes å ikke vente??? Men det kunne jo ha blitt fryktelig dyrt for dem. Samtidig vet jeg ikke hva jeg hadde gjort om det var meg. Ikke lett å reise avsted med et fly og vite at reisefølget er igjen på bakken. Glad det gikk fint! Ønsker deg en vakker 17.mai!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg