Rosa elefanter med ører på ryggen…

 

“Rosa ‘ellefanter har døm jammen her å!”

 

Jeg befinner meg på Galleri Havstad i Drøbak sammen med den eldste Nissekusinen.

 

Her er det mye artig og flott å se!

 

Til og med…

…rosa elefanter…

 

Eller…?

 

Nissekusinen:

“Griser, kanskje?

Disse har tryne!

Elefanter er utstyrt med snabel, de Kari.

 

Er ikke du oppvokst på gård, da??”

 

Den satt…(!)

 

Ikke bare er jeg født og oppvokst på gard!

Jeg har faktisk bodd på gard det meste av livet.

 

Noen elefant-farm var det jo ikke, da…

…men griser hadde vi i ny og ne…

 

 

“Tryne” er vel bare en litt kortere variant av snabel, er det ikke?

 

Grisene er uansett søte…

 

…men den som smelter hjertet mitt fullstendig er…

 

…denne rampete pusekatten, med plass til telys på haletippen!

 

Pusen må få bli med meg hjem, ingen tvil om det!!

 

En slik pus har jeg jo lov til å ha i blokka der jeg bor!

 

 

Fram til jeg skal hjem, får den vesle Rufsepusen bo i hytta til Nissekusinen og mannen.

Puser må jo uansett sosialiseres og venne seg til nye mennesker!

 

Under ser du litt om “Opphavet” til pusekatten.

 

 

11 kommentarer
    1. Ååå….den var søt den lille pusen ♥
      Det så ut til å være et fint galleri å besøke. Og kjekt når man finner noe man har lyst å kjøpe 🙂 De rosa elefantene…eh…grisene, var også fine 🙂

    2. Der var det mange ting og tang. Grisen er da flygedyktig. Katten var helt spesiell. Håper det går greit å sosialisere den :). Ser ut som det fantes ting en ikke finner andre steder.

    3. Se der ja, frøkna er på elefantjakt i de mer urbane strøk av landet 😀 Men enda godt det endte med en erten Pus. Elefanter skal være en smule uhåndterlig har jeg hørt,,, men kanskje ikke de rosa 😀

      1. Nei, figurene var ganske håndterlige, bortsett fra noen som var skikkelig digre! Det var faktisk elefanter i butikken også, men de var ikke så store! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg