Redd for Koronese?

 

Det er mange artige varianter å se om dagen…

 

…når det kommer til bruk av munnbind…

 

Her er et lite utvalg:

Dette er den vanligste “Er’e så nøye, a?”– varianten.

 

Det kommer vel ikke så mye virus ut av nesa, kanskje…?

Det kan jo hende at nesehår og barske busemenner filtrerer bort det grøvste?

 

 

“Hakaslæppen” er den vanligste av de løsslupne variantene…

 

Den er ikke bare i bruk ute i friluft, sånn “mellom slaga”.

 

Når jeg går på fortauet, og kaster et blikk på busser og trikker som passerer…

…har jeg nemlig sett passasjerer som har brukt munnbindet på denne måten.

 

Uhyre effektivt mot smittespredning, spør du meg!

 

 

“Nasagrævet” er for den som virkelig liker å skille seg ut i mengden!

 

(Joda jeg har faktisk observert noen som har gått rundt slik!)

“Je skar i hvert fall itte bli smitte’ me’ koronese!!”

 

 

Denne varianten har jeg foreløpig ikke sett ute på byen…

Munnbind som hårbånd??

Jeg synes den ser litt sånn “nurse”-aktig ut…

 

 

Nå bør kanskje ikke jeg være altfor svær i kjeften…??

 

Jeg har nemlig også vært blant dem som har gjort mine munnbind-fadeser underveis.

 

For eksempel er det bare få uker siden jeg fant ut at det er den blå (eventuelt grønne) sida på munnbindet som skal være synlig for omverdenen.

Jeg hadde altså brukt det “på vranga”, med den hvite sida ut.

 

Dessuten gikk det en stund før jeg skjønte hvorfor munnbindet satt så dårlig over nesa.

 

 

Jeg hadde nemlig ikke fått med meg at det er en metalltråd på den siden som skal være nærmest øynene. (Her har jeg tatt det på “opp-ned”)

Denne tråden kan klemmes over nesa, slik at munnbindet holder seg (i alle fall litt) bedre på plass!

 

Men:

Nå tror jeg at jeg snart kan stille i eliteklassen når det kommer til munnbind-bruk!

 

 

2 kommentarer
    1. Hahahah – herlig innlegg! Mange varianter… men felles for alle brukere er at de ser veldig alvorlige og sinte ut….. iallfall de fleste! Okei da – ikke lett å smile bak munnbind! Du er dreven på bruken nå – det er flott! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg