Reading …og om å løsrive seg fra “oppskrifter”.

 

Det kan være kjekt å ha ei oppskrift…

Jeg er ikke alltid så flink til å følge oppskrifter; verken i forbindelse med matlaging…

…eller når det handler om andre arenaer i livet.

 

Men …uansett er det ikke bortkastet med KUNNSKAP.

Jeg er veldig glad for videokurset jeg tok hos Eva Charlotte Stenseth.

Hun er både inspirerende og dyktig.

 

De siste ukene har jeg øvd på å lage video med tanke på at jeg vil ha en egen virksomhet. Reading er en av de tingene jeg ønsker å holde på med.

Først skrev jeg manus, og lagde flere videoer der jeg nærmest fulgte dette manuset slavisk.

Jeg følte imidlertid at det ble litt stivt, og at jeg ble “Lik alle andre” som presenterer seg på video.

 

Nå kommer det jo veldig an på HVA man ønsker å formidle.

Er det snakk om mye fakta, eller at man skal holde et kurs, så må det bli en litt annen type video enn det jeg har laget her.

Jeg kjente i hvert fall at jeg måtte løsrive meg fra manuset og si mer av det som falt meg inn…

SAMTIDIG måtte jeg ha med NOE av det jeg skrev i manuset. Dette fordi jeg ønsket og informere om Reading.

(Som jeg brenner mer og mer for, og synes er veldig spennende.)

Dessuten fordi jeg måtte holde meg noenlunde innenfor den anbefalte tidsramma – som er rundt to minutter.

Blir videoene for lange, så faller lytterne av lasset…

 

Jeg deler videoen her på bloggen før jeg publiserer den på facebook-siden (En side jeg ennå ikke har publisert.)

 

Om du er en av dem som hører/ser videoen, er jeg glad for en tilbakemelding.

Du kan gjerne skrive i kommentarfeltet, eller på e-post: [email protected]

 

Jeg har imidlertid tenkt å bruke denne, sjøl om den verken er “perfekt” teknisk eller “talemessig”. Blir jeg altfor pirkete, så stopper jo alt seg! Dessuten så er jo ikke livet “perfekt” heller. Det humper litt opp og ned for de fleste av oss. Ofte blir vi ført helt andre steder enn det vi hadde forventet eller ønsket oss.

Videoen er i stående format. Jeg har hørt noe om at det snart blir slutt på liggende format på videoer på facebook.

Ikke vet jeg, men i denne sammenhengen liker jeg best stående format, sjøl om det medfører svarte felt på sidene.

 

 

 

1 kommentar
    1. Sikkert lurt med en blanding ja, av litt oppskrift og litt naturlig. Det er vanskelig å være helt slavisk også for da blir det ikke naturlig. Og FOR regissert er kanskje ikke så bra alltid heller. Håper det er bra med deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg