Rammer…

 

Ei vakker ramme rundt…

 

Helt innafor ramma…

 

Litt på utsida…

 

Nokså uttafor…

 

På ramma…

(Her syntes jeg det var greit å bruke stand-in…

…i form av min personlige stuntmann!)

 

 

Et bilde kan være vakrest uten ramme…

 

Blomsterbildet jeg har lagt ut øverst i innlegget, var et “trykk på ei papplate” da jeg kjøpte det.

Ramma ble tilpasset i en rammebutikk.

Innramminga kostet mye mer enn bildet.

 

Jeg syntes ramma passet veldig godt til motivet, og at den skapte en fin helhet.

 

 

Når det kommer til “rammer” i en mer overført betydning, har jeg litt blandede følelser.

På ett vis gir rammene trygghet.

 

Det kan handle om “skikk og bruk”.

I mange sammenhenger representerer det noe trygt. 

 

Både på jobb og privat kan det være greit å ha noen slike rammer å forholde seg til.

I alle fall så lenge de er litt romslige.

 

Blir rammene derimot veldig snevre, kan det føles trangt og kneblende.

 

Det må være en form for spillerom og mulighet til å skape…

…innafor (eller kanskje til og med litt uttafor) rammene…

 

 

5 kommentarer
    1. Stilig innlegg, Kari! Ja, bilder kan godt være uten ramme….. mye av livet kan også være det, men jeg liker nå best visse rammer da! Min jobb er jo meget firkanta – og passer godt i ramme……. klemmer <3

    2. God morgen 🙂

      Enig med deg i dette med rammer – om det er på bilder eller i livet generelt 🙂

      Lag deg en fin dag, Kari! klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg