Råflott?

 

Jeg husker at jeg sto og nølte…

Veide for og i mot…

Skulle jeg virkelig bruke så mye penger?

Det var kanskje litt vel råflott?

 

Men…den var jo så fin!

 

Fristelsen ble for stor…

Kaffeboksen ble min…

 

Den har fulgt meg i mange år.

Blant annet har den vært med på tre flyttelass.

 

For en god stund siden ble bøyla, som holdt lokket på plass, ødelagt.

Jeg brukte boksen med løstsittende lokk…

…for jeg hadde ikke hjerte til å kvitte meg med den.

 

Da Junior spurte om tips til jule – og bursdagsgaver 

ble imidlertid kaffeboks nevnt.

Det er jo en fordel at slike bokser er tette…

 

Nå har jeg fått ny boks…

 

I dag ble den “innviet”.

Den gamle boksen havner nok i metallavfallet…

 

Da jeg tilfeldigvis kikket på undersida av boksen,

oppdaget jeg at prislappen hadde holdt stand!

I dag hadde jeg ikke syntes dette var mye å betale

for en så fin kaffeboks.

Jeg hadde ikke nølt med å kjøpe den

hvis jeg hadde hatt behov for en ny…

 

Det sier noe om hva som har skjedd med kroneverdien…

 

Her er boksen som Junior og Storesøster har spleiset på:

Et hyggelig innslag på kjøkkenbenken!

 

 

6 kommentarer
    1. Fantastisk med kaffeboksminner. 🤗 Rart at det ofte er sånne «små» ting som har det i seg. 🤗 Gratulerer med ny,, og apropo «sur» , du ser aldeles ikke sur ut. 🤗 God helg i sør 🤗 Klem

    2. Som den store Mummi-elskeren jeg er syntes jeg den nye kaffeboksen din er veldig fin 🥰 Jeg syntes jo det er litt vemodig når en gammel venn takker for seg, men alt har sin besøkelsestid 😉

    3. Du trenger ikke kaste den gamle boksen, kan du ikke bruke den til noe som ikke trenger lokk? Ta inn noen kvister av gåsunger, de trenger ikke vann og kan beholdes året rundt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg