QCPR Classroom

 

I kveld har jeg vært på førstehjelpskurs.

Sjølsagt via nettet.

 

Det var veldig ok å få en “oppfrisking”, sjøl om det selvfølgelig ikke blir like bra som å trene direkte – f. eks på hjerte/ lungeredning.

 

I forkant av kurset måtte deltagerne installere en app:

QCPR Classroom:

Slik ser bildet på appen ut. 

 

Vi fikk en tallkode av instruktøren for å logge oss inn i “klasserommet” da vi skulle gjøre hjerte/lungeredning.

 

Det var jo egentlig bare takta instruktøren fikk sjekket. 

 

Jeg sto på knea og trykket på golvet.

Jeg hadde jo ingen brystkasse tilgjengelig akkurat!

 

Mobiltelefonen lå på gulvet ved siden av.

Jeg måtte passe på at jeg så meg sjøl i billedruta mens jeg holdt på.

 

To runder fikk vi prøve appen.

Den andre gangen holdt jeg riktig takt, og fikk litt skryt.

Like fullt ble jeg av dem som var “Dårligst i klassen”

(Av dem som fikk til å logge seg på.)

 

Jeg er egentlig godt fornøyd med at jeg fikk til den greia med appen.

Når man bruker så mye energi på å henge med på det tekniske, så blir det liksom ikke så mye konsentrasjon igjen til å yte førstehjelp…

…på et tregulv…

 

Det ble ikke mye liv…

 

Dessuten gjorde det vondt i henda…

…da jeg skulle sette hardt mot hardt på parketten!

Innsatsen var det nemlig ikke noe å si på!

Jeg gjorde så godt jeg kunne…

…ut fra forutsetningene!

 

Uansett tenker jeg at dette var et godt alternativ til førstehjelpskurs…

…når ståa er som den er…

 

 

3 kommentarer
    1. Å kunne litt er uansett himla mye bedre enn ikke å kunne noe! Førstehjelp er så viktig, og noe vi alle burde ta oss bryet med å lære de grunnleggende tingene. En vakker dag, kan det brått stå om noens liv..

    2. Hmmm…. avanserte saker en skal kunne… koble seg opp og gjenopplive et golv…. men – et slikt kurs skulle jeg også så absolutt hatt! Det er kjempeviktig 👌😘

    3. Ja det er iallefall bra at en får gjennomført disse kursene….. lenge siden jeg har hatt et slikt kurs…. Og det er så viktig å vite HVA man skal gjøre og hvordan, selv om i virkeligheten blir det nok så annerledes. Men da har man basisen innabords <3
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg