“Pust, Gråt og Vask!”

 

Omtrent slik lød beskjeden jeg fikk da jeg ringte ei venninne i dag…

 

I går var altså Den Store Flyttedagen.

Min forrige husvert var så elskverdig å stille med bil og muskelkraft.

I tillegg fikk han tak i en ung mann til bistå med bæring.

Sånt er ikke dagligdags!

Han følte nok litt på det med at jeg måtte flytte raskere enn jeg ble forespeilet da jeg flyttet inn i fjor høst.

(Pga at han og familien snart skal flytte sjøl.)

Like fullt var det absolutt ikke noe han var forpliktet til å gjøre.

Desto mer realt var det av ham å stille opp!

 

Så leide jeg en lukket henger på en bensinstasjon.

På denne måten ble ikke utgiftene til flytting så store.

Det ble kun leie av henger…

…pluss lønn til den unge mannen som var med og bar esker og møbler til den store gullmedaljen!

 

Tre vendinger ble det, før alt var i hus her…

Det gikk rimelig kjapt og greit.

Jeg var ved godt mot i går kveld!

 

I dag tidlig var humøret fortsatt bra, sjøl om jeg kjente at jeg var sliten.

 

Men…

…da jeg skulle gjøre meg i stand for å dra og vaske/ordne ferdig i leiligheten jeg har flyttet ut av, ble jeg plutselig skikkelig kvalm og svimmel!

Bena skalv under meg…

Da det ikke ville gå over, sendte jeg ei melding til husverten og spurte om jeg kunne utsette siste opprydding/vask til i morgen?

Av en bestemt årsak gikk ikke dette, og han lurte på om jeg kunne leie inn noen til å vaske i dag?

Når man er gåen og sliten fra før, er det ikke mye som skal til, før det renner helt over.

Tårene trillet, og kjerringa tenkte katastrofetanker dø lux!!!

 

“Tenkj om je besvimer hell kaster opp mens je sitt’ på bussen!”

 

Hva gjør man i en sådan stund…???

Jo, man ringer ei venninne og forteller hvor sliten og oppgitt man er og hvor grusomt man har det akkurat nå!

 

Jeg ble møtt med full forståelse!

 

Det var da de bevingede ordene falt.

Altså det med at jeg skulle tillate meg å gråte og være trist og lei…

…godta at jeg var dønn sliten…

samtidig som jeg gjorde unna jobben så godt jeg kunne!

 

Rare greier…

Noen oppmuntrende og støttende ord (og en knapp halvtime) senere, satt det ei målrettet kjerring på bussen!

Neimen om hun skulle kaste opp eller besvime!

Ikke tale om!

Dette skulle gå så fint, så!

 

Og det gjorde det selvfølgelig!! 

Da kvelden kom, og nøklene nettopp var levert, kom det ei melding fra den ene nissekusinen min:

“Hvordan går det med flyttingen?”

Det gjorde godt, altså…

…å få litt omtanke etter dagens strabaser!

 

Så…

…jeg sendte henne dette bildet av ei sliten (men ytterst fornøyd) vaskekjerring!

På bussholdeplassen sammen med moppestanga, vaskebøtta og diverse andre vaske – remedier!

 

Nå er det kveld, og jeg sitter her med stua full av esker og poser…

 

Men…

…det som gjenstår kan jeg bruke litt tid på!

Det er ingen andre som plages av om jeg har det litt rotete noen dager!

 

Jeg har hatt litt kontakt med Frodithen i dag også.

Hun har nettopp begynt i jobb etter ferien, men tok seg tid til å sende et livstegn i dag…

 

Kanskje møtes vi, og finner på noe koselig, ganske snart…

…men nå er det tid for å køye!

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Så bra du kom i mål. Skjønner godt dette med katastrofetanker. Følelsen av at hele verden liksom har falt en i hodet. For en slik følelse har jeg i dag. -Uten flytting og ned vasking av noe som helst.
      Blir spennende å se hvordan du får det der du nå bor. Godt med veranda. Ønsker deg en riktig god natt etter utført dåd.

      1. Å ja! Heldigvis var det ikke vask av tak og vegger, på grunn av at det skal restaureres en del. Da slapp jeg litt lettere unna enn om det hadde vært full husvask. DET hadde jeg ikke orket i går. 🙂

    2. Så flink du har vært!:-) Hørtes ut som en slitsom dag, og fikk litt vondt av deg. Kjenner til følelsen når man føler nok er nok, og så må man gjøre enda mer og ikke får det utsatt. Men godt du ble ferdig vasket. Lykke til i ny leilignet. Alltid litt rart de første nettene. Stor klem

    3. Godt med balkongen, der skal du få det fint 🙂 Og man blir jo litt katastrofal og sinna, når folk ikke skjønner at dette GÅR IKKE. Da føler man verden er urettferdig. Men så går det likevel 🙂 Nå kan du bruke så mye tid du bare orker på å rydde deg opp igjen 🙂

    4. Huff, det er lett å tro at du tar en skritt tilbake, når du får noen “symptomer”. Heldigvis har du igjen bevist for deg selv at du tar ledelsen over din kropp og ditt liv.

    5. Hei gode du 🙂 Så har du fått flyttet. Jeg satt med klump i halsen og lase dette. Så mye man skal klare her i verden. Selv om det kanskje ikke er av de store utfordringer – så er det NOK av og til – og å flytte kan være en påkjenning i seg selv. Jeg synes du er så tøff, kari! Du ordner opp og står i det! Gratulerer deg hjerteligst med vel endt flytte-sjau og vask – og ønsker deg gode dager i ditt nye bo 🙂 Jeg kommer en tur til Oslo september/oktober eller mest sannsynlig oktober…….. og da vil jeg gjerne besøke deg 🙂 Stor klem fra meg – og “Stå deg vel”

    6. Uff..føler med deg sånn i ettertid..men godt du fikk jobben unnagjort.. Håper du vil trives skikkelig bra i nye leiligheten .. God helg <3

    7. godt å være ferdige,ja noen ting går vel fort,bedre om en kunne fått noen ekstra dager å gjøre jobben på,alikavel ,det var supert att husverten stilte opp og hjalp med flytting,utpakking er det kun du som bestemmer over og du kan bruke så mange dager eller uker som du vil :=)

      1. Ja, det var flott gjort av ham å stille opp! Nå kan jeg bruke den tida jeg trenger på å komme i orden. Det er allerede blitt såpass at det er ok her. Litt nakent, men ikke kaotisk mer! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg