Purker&Padder…?

 

Kjært barn har mange navn…

 

Når noen sier ordet “purke”, så tenker jeg først og fremst på…

 

 

…dette!

 

 

 

Her er et foto fra høsten 2015. Det ble tatt forbindelse med at jeg deltok i “froggefoto-konkurranse” hos Frodith.

 

Jeg hadde inntatt “froggepositur” i grisbingen.

Grispurka ble litt nærgående under fotoseansen…

 

 

I området jeg befinner meg , bruker imidlertid folk betegnelsene “purke” og “padde” om…

 

…DETTE!

 

 

Disse skiltene finner du mange steder her… 

 

Kanskje blir “skolebrød” kalt for “purke” fordi man fort kan bli temmelig trinn (tjukk)

…om man har for vane å spise mange slike hver dag…?

 

Forresten så er ikke purker så feite lenger…

I dag har jo griser på langt nær så mye spekk som de hadde i “gamle dager”.

 

Egentlig er det ikke logisk å kalle dette bakverket for “skolebrød” heller.

Det er jo langt fra den sunneste skolematen man kan sette til livs!

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg