“Punktum!”

 

Ei venninne av meg var nylig på et foredrag med en av Sveriges mest kjent coacher og foredragsholdere: 

Mia Törnblom. 

 

Mia törnblom

(Bildet er hentet fra magasinet “Tara”)

 

Foredraget hadde vært helt topp!

En av de tingene venninna mi husket best fra foredraget, var det Mia sa om “Punktum”.

 

Har du lett for å sammenligne deg med andre?

Vel…

…du er ikke alene…

 

Jeg fikk i hvert fall en aha-opplevelse da jeg fikk høre hva Törnblom hadde sagt.

 

Hvis du synes en annen dame er pen…

Har du da en tendens til å tenke:

 

“Åååå, HUN var vakker…

Jeg er langt fra så pen som henne…” ?

 

 

Jeg tar meg i sånne ting stadig vekk…

 

Kanskje ikke så mye det med å være PEN. Jeg er stort sett ganske fornøyd med utseendet mitt, og aksepterer at jeg ikke ser ut som noen SkjønnhetsDronning på noen som helst måte.

 

 

Jeg leker bare Dronning av Akershus festning sammen med Frodithen…

 

 

 

…som for tida er Shopping-Dronning av Gøteborg!

 

 

 

MEN : Når det gjelder å være FLINK…

..se DA kan det stille seg litt annerledes…

 

For eksempel da jeg så noen av de andre nykommerne på standup-kurset opptre:

“Å fy søren så god h*n er! Je vet neimen itte om jeg tør å gå på scena. Je er alt førr dåli’!!

 

Eller på videokurset, når noen har lagt ut en veldig god video:

 

“Å hjelpes meg, altså…. SÅÅÅÅÅÅÅ flink!

Skar je tørja å legga ut dænna STUSS’LIE videoen JE har laga, hell?”

 

Ja visst skal jeg det!!!

PUNKTUM!

 

 

For det er nettopp det Mia T. så klokt sier:

Registrer at andre er vakre, og dyktige…UTEN å sammenligne deg med dem…

…verken på den ene eller den andre måten.

 

“Hun er DYKTIG!

PUNKTUM!”

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg