Problemstilling: “Frykt for å være synlig?”

 

Jeg er nokså vankelmodig av meg…

Kanskje ikke så ille som i ungdomstida.

Jeg har nok blitt noe mer “beslutningsdyktig” med åra…

…og noe mindre opptatt av hva andre måtte mene om mine valg.

 

Når det gjelder det med å “synes”…

…er jeg imidlertid fortsatt ganske vinglete.

 

Det er moro å være på topplista på blogg.no…

…men det må for all del ikke bli for mye av det gode!

 

For min del går det ei slags grense på rundt 200 lesere om dagen.

Jeg har sjelden hatt såpass mange, men det har hendt.

Da har jeg hatt en tendens til å trekke meg vekk noen dager.

 

Jeg leste nylig et innlegg hos “Min Matgale Verden”:

Gjenkjent som blogger

Hun hadde altså opplevd at en fremmed dame hadde kjent henne igjen fra bloggen!

Det hadde jeg trolig kjent på som noe skikkelig skummelt og “Kjendis-aktig”!

 

Å være den nokså anonyme “Karidansen” er jo ganske behagelig.

Tusle inn og ut av topp 100 – lista…

…og ta en bloggpause i ny og ne, uten at noen bryr seg!

 

Så har jeg jo også noen tanker om ting jeg har lyst til å gjøre…

Noe som betyr å måtte synes litt mer enn jeg gjør nå…

(Det handler ikke nødvendigvis om blogging.)

 

Men…det er jo så mange som er så mye flinkere, smartere og mer målbevisste enn meg…

Dessuten er det jo så behagelig å drømme disse drømmene som aldri blir noe av…

Litt frustrerende også, men ikke nok frustrerende til at jeg gjør noe veldig aktivt med dem!

 

Her om dagen leste jeg meg sjøl på hva dette egentlig handlet om.

 

For de som ikke vet det:

Jeg har gått på Agape-instituttet og lært å lese meg sjøl og andre. (Reading)

Det med å “lese” er jo en evne som vi alle har i oss, men det går an å finpusse og styrke intuisjonen ved å trene!

 

Det kom et bilde på det hele. (Et sånt som man plutselig “ser” for sitt indre øye.)

 

Det var…

…en refleksvest!

 

Så: Da spurte jeg meg sjøl om hva dette handlet om??

 

Refleksvesten representerer synlighet…

…og tryggheten ligger nettopp i det at den gjør deg mer synlig!

 

 

Jeg synes det var et veldig fint bilde på problemstillingen:

“Frykten for å være synlig”.

Noen ganger er det fordeler forbundet med det å våge å være litt synlig – både i direkte og overført betydning! Tenk hvis alle hadde vært livredde for å bli sett!

Da ville vi verken ha hatt skuespillere, musikere eller andre som lever av å være synlige!

Så kjedelig, da!!!

 

Det er forresten også en tid for å lyse opp litt i heimen. 

Te-lysestakene kommer til heder og verdighet igjen når novembermørket har gjort sitt inntog!

 

8 kommentarer
    1. Takk for link 🙂 Jeg tenker det er så mye vanskeligere å være synlig, for selv om jeg har prøvd iherdig i snart 10 år som blogger, er jeg fremdeles omtrent usynlig. 1 dame på de omlag 1500 menneskene som var innom meg i går, det er ikke mye det 😀 Kampen om å være synlig i denne morderne verden er rett og slett alt for vanskelig, synes jeg 🙂 Fint bilde du fikk opp når du leste deg selv, bra metafor 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg