Prate med Probiotika’n?

 

Det er viktig å ha en god fordøyelse…

…og en god tarmflora.

Fungerer fordøyelsen dårlig, så “mår vi illa” som de sier i Sverige.

 

Jeg har hatt mye magetrøbbel gjennom livet.

Det har ikke vært tilstander som jeg har fått behandling for.

Jevnt over har det vært mye “urolig mage”…

…eller det stikk motsatte.

 

Det siste året har jeg brukt en kapsel med probiotika (gode tarmbakterier) så og si hver dag.

Jeg har svelget dem hele.

 

“De gode hjelperne…”

 

Nå som jeg har kjøpt konseptet “Heal Summit”, har jeg hørt på mange spennende videointervjuer.

Mye av det intervjuobjektene sier, sammenfaller med det jeg tenker og tror.

(Uten at jeg på noen måte som helst måte kan kalle meg “forsker”!! Jeg er bare sånn at jeg lurer på mye…)

 

Ett av intervjuobjektene heter Alberto Villoldo.

Han sier (sånn omtrent) følgende om probiotika-kapsler:

 

Åpne kapslene og dryss innholdet i varmt vann.

(Ikke varmt vann fra springen, men oppvarmet i kjele eller vannkoker!)

 

La blandinga stå i ca fem minutter.

 

 

Snakk pent til tarmbakteriene før du inntar dem.

Fortell dem (for eksempel) at du er takknemlig for at de hjelper deg til å få en bedre tarmflora

(De er jo levende organismer!)

 

De to første punktene har jeg ingen problemer med…

Han forklarer hvorfor, og det virker logisk.

 

Når det kommer til det siste punktet derimot…

…så blir jeg faktisk litt forlegen.

Det er nesten slik at jeg blir sjenert overfor meg sjøl…

Jeg titter meg litt beskjemmet over skulderen…

…mens jeg nærmest mumler fram godordene til de små vennene…

 

Følelsen av å være litt sånn “smårar” er ganske påtrengende

 

Så har jeg jo sett bilder av vannmolekyler da…

Bilder av vann som har blitt snakket stygt til…

…og vann som har blitt snakket til på en vennlig og kjærlig måte.

Forskjellene har vært enorme!

Fenomener vann.

 

Da er det vel ikke helt utenkelig…

…at også tarmbakteriene fungerer mye bedre om de får litt ros??

 

Jobben er gjort. Nå kan tarmbakteriene få gjøre sin del!

 

 

Alberto Villoldo tilbragte en gang flere måneder Amazonas.

Han fant ut at forekomsten av for eksempel kreft, hjerte/karsjukdommmer og Alzheimer knapt eksisterte der.

Der tenker de helse i stedet for sjukdom.

Om menneskene fra dette området flyttet til Vesten, og levde som oss, begynte de å utvikle de samme sjukdommene.

 

Villoldo sier også følgende i videoen:

“Sjukdom er bare en definisjon som vi gir til en kombinasjon av symptomer.

Det finnes mange sjuke mennesker, men ingen sjukdom.”

 

Det er mye positivt ved vestlig medisin.

Det sier også Villoldo (og mange av de andre intervjuobjektene i “Heal Summit”.)

Det største minuset er kanskje at det blir brukt mye mer tid på å “reparere” og “behandle” enn på å forebygge. Når vi oppsøker helsevesenet, er vi jo som regel allerede sjuke på ett eller annet vis.

Det er veldig mye vi kan gjøre sjøl når det kommer til å forebygge.

 

I videoen under (opptak jeg har tatt fra intervjuet i “Heal Summit”), sier Villoldo noe om hvor viktig det er for helsa vår om vi klarer å tilgi…

…i stedet for å være sint på dem vi mener har gjort oss urett/behandlet oss dårlig.

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg