Piratbukser og Peisvarme!

 

Et eksempel på god arbeidsfordeling kan være…

 

…at mennene drar på båttur…

…mens damene drar på bytur og…

 

 

 

…shopping!

 

Kusiner i shopping-modus!

 

“Shopping” betyr ikke nødvendigvis å kjøpe så mye!

 

Kanskje er mye av sjarmen det å rusle rundt og…

 

…”bare titte litt”!

 

Eller, som man kan si på min dialekt:

“Blea i kleer”!

Det betyr rett og slett å “bla i klær”; altså å jobbe seg gjennom klesstativene

som står inne i (og utenfor) butikkene.

 

Noen bilder langs kaia ble det også tid til.

 

Legg merke til piratbuksene som kusinen har på seg her…

 

Jeg fikk lyst på makne. Kusinen hadde sett at de var på salg i en butikkjede i Oslo.

Derfor bestemte jeg meg for at jeg skulle dra innom den butikkjeden når jeg kom tilbake dit.

 

Men:

Da vi var innom et storsenter, viste det seg at den samme typen klesbutikk var å finne i Arendal!

(For det er nemlig i nærheten av den byen jeg befinner meg!)

 

På et bord var det fullt av sånne piratbukser i flere farger og størrelser!

Jammen var de ytterligere nedpriset!

 

Det var tre prøverom i den butikken…

…og alle tre ble raskt okkupert!

 

Ingen av oss gikk tomhendte ut av butikken!

 

Når kvelden kommer og temperaturen synker…

…så er det bare å fyre litt i peisovnen…

…slik at damer i nyinnkjøpte piratbukser slipper å fryse!

 

Se, så fine vi ble!

 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg