Passe stort Påskeegg

 

Jeg liker godt å pynte litt ekstra i heimen.

Nå er det en stund siden sist jeg gjorde det.

 

I går var det tid for påskerengjøring.

I dag var det tid for den morsomme biten…

…nemlig “pønten”.

 

Jeg har aldri hatt mye påskepynt.

Derfor fikk jeg lyst til å kjøpe noe nytt.

 

Tulipaner ville jeg også ha…

Friske og fargerike…

 

Det var 30% på en del påskepynt på “nille”.

Av og til lønner det seg å være litt treg med å anskaffe “pønt”…

 

Det ble en påskehare…

Ser du at jeg har fått plass inne i gullegget til haren?

 

Dette egget likte jeg godt. 

Det er kanskje ikke så veldig “påskete”, men det er enkelt og fint

til tross for at fargene har sklidd utover noen steder.

 

Materialet er metall, så her blir det “gjenbruk” til neste år…

Egget er akkurat passe stort for en person…

I alle fall i den forstand at det ikke er plass til veldig mye påskegodt… 😉

 

I morgen skal jeg på butikken og kjøpe innmat til egget…

Litt påskekos “må” jeg jo ha…

 

Jeg er veldig svak for marsipanegg med sjokoladetrekk…

Det finnes ikke bedre marsipan enn den som er i de eggene…

 

 

3 kommentarer
    1. Fin påskestemning det her 🙂 Vi har pynta med litt som gutta lagde da di var små..og noen gule blomster… Veeeldig glad i marsipan ..men jeg liker aller best uten sjokolade… God påske <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg