På konsert med artisten (og bloggeren) Lady August & bandet “In August”!

 

Frodithen og Karidansen er på vei til lokalet “Krøsset” på Grünerløkka. De skal nemlig på konsert.

Billettene er kjøpt inn for lenge siden, og forventningen er stor. Det er jo ikke HVER dag man går på konsert med noen man har blitt kjent med i bloggverdenen!

Karidansen : “Je har med meg inneskor je, i tilfelle det blir no’ dansing”!

Frodithen: (litt forskrekket) “Du er vel klar over at dette er skikkelig HEAVY greier, Kari – ikke akkurat dansemusikk?!

Karidansen: (flirer) “Åååååå…je trudde det var svænsktopp og dænsebænd, je!” 

 

Faktisk…

…så BLE det dansing…

Ikke pardans eller swing selvfølgelig…

…men sånn “Jumpeoppognedogdiggedans”!

For : Det var skikkelig TRØKK. Lady August har en sterk sceneutstråling. Det var også lett å se at “gitaristen” og de andre gutta koste seg på scena sammen med Ladyen sin!

Her ser du et klipp fra Sangen “Saint”. (Skulle ha holdt mobilen vannrett, men gjort er gjort!) Ser du nøye etter, oppdager du en rødhåret fan som kryper rundt på gulvet for å få gode bilder. (Nederst i bildet!)

 

 

Du hører kanskje at det er noen hese røster som prøver å synge med på refrenget her? Det var umulig å høre sin egen stemme. Det var visst like greit, hører jeg nå!

Frodithen hadde tatt med ørepropper for sarte sjeler…

Jeg fant ut at det gikk bra uten. Om det er fordi jeg begynner å bli “dauhørt”, eller om det  var fordi lydnivået ikke var så avskrekkende, vet jeg ikke.

Men: Jeg som vanligvis er veldig var for høye lyder, klarte meg fint!

Forresten var Lady August så elskverdig å sende meg en messenger- melding noen dager i forveien:

“Hei på deg, kom akkurat på at du ikke liker raketter. Jeg skyter ut konfetti på fjerde låta, men det er ikke smell. Bare luft og masse glitter. Ville bare si fra sånn at du vet det.

Sånt varmer…

Jeg HADDE antagelig fått panikk og sprunget ut på gata i det hun drog fram “kanonen”, om jeg ikke hadde vært forberedt.  Veldig greit å vite om at det bare var harmløse greier!

 

Her er noen bildeglimt fra konserten:

“E’ det nån kjente her?”

Litt show må det være!

 

Lady August er en allsidig kunstner!

Hun maler veldig særegne og flotte “naturbilder”.  Bildene har noe magisk over seg. Hun blander fiksjon og virkelighet på sitt spesielle vis.

Vil du se litt nærmere på Ladyen og malekunsten hennes, kan du klikke HER

 

I tillegg har hun skapt de karakteristiske “Krusedullene” sine!

Her er “Krusedullene” jeg har kjøpt av henne, samt det signerte eksemplaret som hun delte ut etter konserten!

 

Herlige, ikke sant?

Nå mangler jeg bare rammer, så skal de få en fin plass å henge på!

 

 

18 kommentarer
    1. Her har det vært full rulle i helga skjønner jeg 😀 Jeg har jo ikke vært på mange sånne konserter, men en ting vet jeg ,, man MÅ være med helt og fullt, ellers er det bare å pelle seg ut og finne på noe annet 😀 ,,og det snikende ullteppet av en rødhåra fotograf 😀 Måtte le her,, dere er fantastiske 😀

    2. Hahahaha nå lo jeg godt, herlige deg <3 Tusen hjertelig takk for at du kom og tusen takk for sang 😀 og utrolig tusen takk for DET fantastiske blogginnlegget <3 Stoooor god klæm <3 <3

      1. Takk! Kommer til å huske denne kvelden. Jeg har aldri vært på en slik konsert før. Det måtte en Lady August (og en Frodith)til, før jeg kom så langt! <3

    3. Usj, jeg fikk ikke sett videoen, det er noe galt med PC’en. Men jeg hørte jo 🙂
      Kjekt med sånne opplevelser. Og når man går på konsert, selv om det er noe helt ukjent, så blir man revet med nesten uansett 🙂
      Kjekt å se (høre) glimt fra konserten 🙂 Tusen takk 🙂

      1. Dumt at du ikke fikk se bildene i videoen da, men slik er det i blant! 🙂 Ekstra moro når det er noen ,am kjenner litt til. Det var første gangen jeg møtte Lady August! 😀

    4. Ja, hun er en alsidig dame. Passe på hørselen din! Hvertfall på konsert, jeg hadde sikkert stått og holdt meg for det ene øret..:)
      Ja, herlige bilder, kommer nok veldig til sin rett med rammer på.

      1. Ja, vet man skal være forsiktig, men jeg er veldig sjelden på slike høylytte konserter. Bandet som spilte etterpå hadde på høyere lyd, så da var vi fornøyde etter et par låter! 🙂

    5. Skjønner dere koste dere på konserten! Herlige kruseduller. Jeg har to sånne og en hengeer på veggen så jeg ser den hver dga. Jeg trenger ramme til den andre, men det har jeg ikke fikset enda.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg