På kafe med Andre…?

 

For noen år siden måtte jeg skrive Grunerløkka”

Jeg kunne nemlig ikke lage “tøddler” over u.

Ikke noen andre bokstaver som ville ha “tøddler” over seg heller, forresten…

 

Så klaget jeg min nød her på bloggen…

…og bloggvennene kom ilende til, og ga meg akutt førstehjelp i tøddelskriving!

Så, da lærte jeg i alle fall det!

 

Grünerløkka!!!

 

Men…det  var en ting jeg ikke klarte å lære meg:

Nemlig å lage skråstrek over e.

(For eksempel!)

 

Hvis jeg blogger via mobilen går det jo greit, for der komme ordlista opp.

Jeg bruker som regel mobilen til å redigere bilder, så fremt jeg ikke redigerer ved hjelp av “paint”.

 

Jeg synes det er “knotete” å skrive mye tekst via mobilen.

Imidlertid bruker jeg telefonen når jeg laster opp videoer og bilder.

 

Teksten i innleggene skriver jeg stort sett på pc’en.

 

Så finnes det en annen løsning på problemet med disse strekene…

 

Om du er som meg, og sliter med det samme, så får du løsningen nå…

..så fremt du ikke har funnet det ut helt av deg sjøl, da!?

 

Av og til må man ta noen omveier for å komme i mål…

 

 

Jeg synes jo løsningen min er “knupp-lur”!

 

Kanskje ikke så avansert, men samma det…

…bare det funker, vel?

 

 

4 kommentarer
    1. Det var jo veldig lurt da! Definitivt en løsning når jeg skriver svensk, og den forbannede ‘æ’en deres (bestående av ‘a’ med to prikker over) dukker opp i annenhvert ord omtrent..
      Hva angår din é, kan imidlertid jeg hjelpe med tastatur-versonen (hehe)..
      – Før du taster ‘e’ -tasten, trykker du alt+backslash -tasten (Helt til høyre på ‘tallrekken’. Du ser ‘tøddlen’ oppe til venstre hjørne på tasten).
      Det er ikke noe mellomrom eller annet mikk-makk. Bare hold ‘alt’ -tasten nede mens du trykker ‘backslash/tøddel’ -tasten, for så å klikke ‘e’ -tasten. (NB: Intet vil bli synlig før é -en din dukker opp).
      – Kan også ta med at tøddel den andre veien, altså en slik: è, gjøres ved å holde inne tasten for stor bokstav (-som jeg ikke kommer på hva heter i farten)+backslash/tøddel -tasten i forkant av e’en (eller hvilken bokstav en nå skal ha tøddlen på).
      Her er de to variantene ved siden av hverandre: É & È.
      – Happy ‘tøddling’ – 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg