På julenissens fang

 

“Sett deg på fanget hans da, Kari, så skal jeg ta bilde av deg!”

Vi befinner oss midt i Spikersuppa.

Frodithen står med mobilkameraet klart. Riktig så opprømt er hun.

 

“Nei, det tør je itte, men je kan stå ve’ sia tå’n!”

Julenissen og Nisseassistenten…

…og meg…

 

“Nei nå får du sette deg på fanget mitt. Dette blir for kjedelig!”

Julenissen humrer godmodig i skjegget.

 

Tenk å få personlig invitasjon til å sitte på fanget til julenissen, da!!!

 

Det er ikke akkurat hver dag en godt voksen dame får sånne tilbud, altså!!

 

Jeg synes jeg må advare ham litt…

…sånn for sikkerhets skyld:

“Je er ganske tung, altså!”

 

“Å, du er nok ikke så tung som meg, hohohohoho!”

 

Da legger jeg vekk alle hemninger, og setter meg godt til rette på fanget til nissen.

Å du store mi ti’…

 

Mens Frodithen knipser i vei, danner det seg en kø av smårollinger som også gjerne vil sitte på nissens fang…

 

Det er best å forlate åstedet…

…men moro var det, så lenge det varte!

 

Godteboder (med mange fristelser) er det også i Julenisse-land…

Men…vi klarer å motstå fristelsene…

…denne gangen…

 

Det er litt kaldt og “grælet” i Oslo i dag…

Derfor ender vi opp på en kafé i nærheten…

 

Etterpå rusler vi til Prinsesseparken ved slottet…

 

Under The Rainbow…

 

Det er ekstra koselig å treffes når det er en stund siden sist.

Det er litt vanskeligere å få det til nå som jeg har begynt i fast jobb igjen.

Min jobb medfører noe helgejobbing, og i desember er jeg satt opp på noen ekstra helger.

 

Men…det blir temmelig sikkert flere møter med Frodithen i adventstida…

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Alltid like hyggelig å lese om treffene deres 😊 Gleder meg allerede til neste. Kanskje jeg må ha kurs for å lære åja lage blogg innlegg igjen 😀

    2. Ble jaggu litt inspirert:

      “På nissen sitter Kari med et lite smil,
      er hun i tvil, om hva hun vil?
      Nei denne jenta vet hvor Nissen hører til.
      Det kan du se på Nissen’s skjelmske smil.
      Takk for alt du deler med din flotte stil.
      Vi gleder oss til neste sprell og spill!”

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg