Ordmylder, mauring og kaos

 

 

Ordene myldret i hodet hennes

lik maur i ei maurtue.

 

Men…

…i motsetning til maurene

klarte hun ikke å mobilisere tilstrekkelig

med viljestyrke og arbeidslyst 

til å skape noe konkret.

 

Hun fikk knapt et ord ned på papiret.

 

“Tenk, så enkelt det hadde vært

om jeg hadde vært som mauren?

En enkel skapning

som lot seg styre av instinkter!”

 

Så slo det henne:

 

“Kanskje er det nettopp det 

som er det største problemet?

Jeg går på autopilot

og lar meg styre av stemmen 

som sier:

 

Jeg er ikke flink nok.

Jeg får ikke til.

Jeg er altfor ustrukturert!

Dette er ubehagelig.

Jeg vil ikke!!

 

Det er like greit å gi opp…”

 

 

 

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg