Oransje! (Fotoutfordring fra Frodith)!

 

I likhet med gult, så er oransje en farge jeg sjelden velger når jeg skal kjøpe klær!

Uhyre sjelden, faktisk!

 

I en periode gikk jeg veldig mye i svart treningstøy.

Det var for 5-7 år siden, da vekta var faretruende nær 80 kg. 

 

En ser gjerne litt smalere ut i svart…

Men…

…det er definitivt ikke en farge jeg “blomstrer” i, blekhudet og lyshåret som jeg er!

 

For ett års tid siden kjøpte jeg ei oransje bukse.

I vår ble det en oransje bluse også!

 

 

Buksa og blusen jeg viser her…

 

…har en nyanse som jeg synes går til mitt bleke, nordiske oppsyn!

Særlig fin blir denne blusen når jeg er brun om sommeren.

Når huden er gylden og sommerbrun, tåler nemlig også vi blekfiser litt andre farger…

…enn når huden nærmest har levd i mørke i flere måneder!

 

I tillegg har jeg ei knall-oransje cardigan-jakke som er kjøpt på postordre.

Der bommet jeg litt altså…

 

Det er nemlig ikke alltid så lett å se fargenyanser ut fra bilder på nett…

Men: Jakka var ikke “verre” enn at jeg beholdt den!

Den er enda mer knall  i fargen enn det som kommer fram på bildet!

 

Jakka passer i alle fall fint sammen med bamsen…

…og med det hjemmestrikkede pleddet i mors design!

 

Da er det bare rosa igjen, så har jeg fullført fotoutfordringa!

 

Jeg har forresten lyst til å reklamere litt for en kar som kaster seg ut i fotoutfordringer uten å blunke!

Han er den eneste hanen i kurven i denne fargeutfordringen til Frodith!

Trykk på linken under, så finner du ham!

 

Verdens varmeste oransje.

 

 

8 kommentarer
    1. Oransje er jo en knæsj farge men jeg synes du er fin med den 🙂 Oransje og sort er tøft sammen synes jeg men jeg har heller ikke mange oransje plagg, kanskje ingen akkurat nå men det kan jeg rette på i en fei 😀 Har ikke vært med på fargeblogginga men jammen er dere fine alle sammen <3

      1. Takk! Jeg er ikke med på langt nær alle gangen Frodith finner på noe, men denne gangen hadde jeg lyst! Uansett er det moro å se det andre legger ut!:)

    2. Flott antrekk igjen, og en verdig avslutning av din catwalk 😊 tusen takk for linken. Nå gjelder det å omstille til andre temaer 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg