Om å være klar… og om å ta ansvar for at livet ble som det ble…

 

Jeg har mange ganger tenkt:

 

“Hvorfor gjentar tilsynelatende det samme seg, igjen…

…og igjen?”

 

Hvorfor har jeg havnet i forhold som jeg etter hvert har begynt å mistrives veldig i?

Hvorfor er det ALLTID minst EI HURPEKJERRING  eller EN KLYSETE KAR på arbeidsplassen?

 

Ja, det kan jeg jo saktens lure på?

 

Men…

…den dagen jeg er klar for å ta tak i mine mønstre og min måte å håndtere livet på…

…så dukker det ikke opp så mange “hurpekjerringer” eller “klysete karer” lenger.

 

Dessuten:

Om jeg føler at jeg har lite frihet i livet, eller at jeg ikke har noe valg, så er det jeg sjøl som holder meg fast på ett eller annet vis.

For jeg har NESTEN alltid et valg…

…om noe føles uholdbart!

 

For en tid tilbake kom jeg i prat med ei eldre dame som kjente på sorg og tristhet over et valg hun hadde tatt i livet.

Hun var en klok kvinne, som innså at valget var HENNES, og at ingen kunne ha hindret henne i å gjøre det hun trodde hun hadde mest lyst til…

…om hun VIRKELIG hadde vært klar for å gjennomføre det.

 

Ingen valg er FEIL…

…og det nytter lite å gråte over det vi har valgt bort…

Vi VET jo ikke hvordan livet hadde blitt OM vi hadde valgt annerledes.

 

Det er ikke omgivelsene som skal endre seg…

De avspeiler jo bare oss sjøl…

…på ett eller annet vis!

Jeg var i botanisk hage idag. Her har våren begynt å gjøre sitt inntog!

 

 

I denne videoen snakker jeg, blant annet, om mitt møte med kvinnen jeg nevner ovenfor.

 

 

(Det går an å “fikse”, slik at man ikke får et så lite flatterende stillbilde, men sånn var jeg akkurat i DET øyeblikket!)

 

 

 

4 kommentarer
    1. Hele livet består jo av valg, og når de er tatt eller latt være å bli tatt så må man bare leve med de 🙂 Det hjelper slett ikke å spekulere på hva som hadde skjedd OM,,,, 🙂 Flott innlegg og utendørs film til og med 🙂 Du er tøff, ingen tvil om det , med de valg du har tatt og står på 🙂

    2. Jeg tror at de valgene man HAR tatt har man tatt av en grunn. Jeg stoler på fortids-Frodith like mye som på nåtids-frodith. Jeg tror vi kan gjøre nye valg om vi får liknende situasjoner igjen, HVIS vi vil. Og om vi ikke VIL endre er det også et valg… Jeg angrer aldri på noe, faktisk.. 🙂 Klem <3

    3. desverre er det slik att noen blir styrt av andre en greier ikke å ta egne valg,oftest er det jo et valg mann tar når en lever etter andre,men noen ganger er en så manipulerte av den en bor ilag med att en ikke greier å se og ta egne valg ,da må en få hjelp av andre,men klart da må en bli sett og be om hjelp :=) i mitt forhold har jeg nok gjort et godt valg,men samtidig er det ting i livet jeg godt kunne gjort annerledes,det får jeg ikke gjort noe med,så lærte jeg noe av dei feila og passer på att det ikke skjer igjen

    4. Hmmm – ja, en kan jo saktens lure på hvordan livet hadde blitt med andre valg…….. tenker noen ganger på det, men ….. det er kanskje for dumt! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg