Om å komme seg inn i en GUL bluse! (Fargeutfordring fra Frodith).

 

Jeg er en typisk “Igangsetter”…

 

Ja, nå skal jeg jo være litt forsiktig med å “stigmatisere meg sjøl”…

…men jeg er litt sånn “Den Ufullendte”.

Setter i gang med friskt mot…og så dabber jeg ofte av!

 

Imidlertid har jeg bestemt meg for å gjennomføre denne fargeutfordringa fra Frodithen!

 

Gult er ikke min favorittfarge når det kommer til klær.

Så er det jo slik at alle farger kommer i ulike nyanser.

 

I sommer fant jeg ut at jeg skulle kjøpe meg en gul bluse på Hennes og Mauritz; eller H&MRowells, som de kaller seg nå.(Sånn ca i hvert fall!)

Jeg likte fargen!

 

Da jeg kom hjem, og prøvde blusen foran speilet, så jeg imidlertid noe som jeg ikke likte noe særlig:

Fasongen på blusen fremhevet bilringen jeg hadde pådratt meg rundt midjen i løpet av det siste året…

Derfor har den blitt hengende i skapet!

 

Så var det litt moro å prøve den igjen nå!

Litt sånn i halvprofil, for da ser det bedre ut! 

 

Jeg har jo bestemt meg for at den bilringen skal bli litt mindre oppblåst…

…og så håper jeg den ikke etterlater seg alt for mye slask – lik et punktert bildekk!

 

Og…

…bilringen har krympet siden i sommer…

…ingen tvil om det!

 

Sjøl om det fortsatt er litt for mye av meg, så har det skjedd en endring.

Jeg ser at det nytter!

Da blir jeg inspirert til å fortsette i det sunnere sporet jeg har begynt å gå i!

 

Jeg skrev at jeg skulle komme med en oppdatering i midten av oktober!

Om jeg når målet jeg har (komme på “riktig” side av 70-tallet innen den tid) er nok tvilsomt, men jeg er på god vei!

 

Som jeg har skrevet tidligere:

Dette er bagateller i den stor sammenhengen! Jeg er heldig som stort sett er frisk og har mat på bordet hver dag.

Likevel: Vi har alle et ansvar for å ta vare på egen helse. Det at jeg ønsker å ta av noen kg, gjør også sitt til at jeg lever sunnere. I tillegg sparer jeg faktisk en del kroner ved at jeg lar være å kjøpe “kosemat”.

Når jeg skal kose meg med noe ekstra godt, velger jeg nå frukt med gresk yoghurt og hakkede mandler, i stedet for en gigantisk kokosbolle fra Narvesen!

 

Det blir både billigere…

…og mye sunnere!

 

6 kommentarer
    1. Vakkert 😀 Og da fikk vi en titt inn i stua di også 🙂 Klart du må fullføre Catwalken,, blir Råsa i dag,, herrefred sier jeg bare,, men MÅ jo bare fullføre uansett…. Ha en flott lørdag 🙂

    2. Lenge siden jeg har vært innom deg Kari:) Gult er kult, men vi må alle gå med de fargene vi passer best til. Jeg bare digger gul og Orange:) Har vært i Afrika i 14 dager, og handlet noe til meg selv, og da mest i gult/ Orange. Men uansett artig med disse utfordringene til Frodith

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg