Offentlige spekulasjoner og behov for å utpeke “syndere”

 

I går valgte en kjent person å avslutte livet sitt…

I dag høster han mange lovord.

Det var langt fra alltid slik mens han levde…

 

Allerede i dag er nettrollene i sving.

Hva var årsaken til tragedien…?

Hvem har oppført seg “feil”?

 

Jeg har sett stygg hets i et kommentarfelt under en artikkel etter at ekskona, barna og hennes nye kjæreste ble avbildet i forbindelse med et kirkebesøk i går. (Før de visste hva som hadde skjedd.)

Og så tenker jeg: 

“Er det virkelig mulig å skrive noe så slemt og spekulativt?”

 

Noen ganger kan livet føles så helsvart at en ikke ser noe lys i tunnelen.

I en slik situasjon kan man tenke at man ikke er verdt noe som helst.

Kanskje til og med ha en overbevisning om at man gjør verden en tjeneste ved å forlate den.

Det blir jo en form for egoisme i det, men når en person er langt nede, så evner h*n ikke å se annet enn sin egen smerte.

 

Vi bør uansett holde oss for gode til å drive med offentlige spekulasjoner om hva som kan ha utløst denne handlingen.

 

Det har vi rett og slett ingen ting med!

 

De nærmeste har det mer enn tungt nok allerede. Det at de er “offentlige personer” betyr ikke at de er fritt vilt i alle sammenhenger.

 

 

 

6 kommentarer
    1. Tusen takk for at du skriver dette! Folk får rett og slett holde kjeft om slike spekulasjoner og ondskapsfulle kommentarer! Jeg kjenner at dette dødsfallet gjør meg trist og tårete! Gode klemmer <3

    2. Trist når noen går bort såpass unge..uansett hvorfor <3 Kunne aldri tenkt meg å spekulere i slikt på nettet..men har intrykk av at noen "elsker"det.. Fin jul videre til deg <3

    3. Som vi snakket om hos meg også. Jeg tenker at folk for mene det de vil INNI SEG. Å spy det ut ellers fører ikke noe godt med seg, bare vondt for alle rundt uansett.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg