Ny kjole Nå igjen?

 

Neida, bare litt fiksing på “En gammel kjenning”.

Den ble kjøpt den første sommeren jeg bodde i Oslo;

nærmere bestemt i 2019.

 

Kjolen er lett, luftig og sommerlig, og jeg har brukt den en del.

 

Jeg er ikke så glad i dype utringninger,

verken foran eller bak.

 

Ikke vet jeg om skulderstroppene hadde tøyd seg,

men jeg syntes det hadde blitt litt for mye synlig bh:

 

Når det ikke er mulig å regulere stroppene, er det bare en ting å gjøre:

Finne fram syskrinet med blomknupper på, trå(d) til med saks og nål

og sette seg til med “sømarbeid” ute i sola…

 

Noen syerske er jeg definitivt ikke.

“Snurperske” er vel en mer riktig betegnelse

på ei dame som både er relativt lite fingernem og nokså utålmodig.

 

Jeg klipte bare av skulderstroppene ved ryggfestet,

og sydde dem fast igjen på innsida av kjolelivet.

 

Hele seansen tok maks ett kvarter.

 

Fortsatt synlige bh-stropper, men det ble i alle fall bedre!

 

Om jeg bruker en hvit bh, blir den nok nesten usynlig.

 

Slik ser kjolen ut på framsida, etter “omsømmen”.

 

Jeg lurte litt på hvilken kategori jeg skulle legge dette innlegget under.

Skulle jeg for første gange velge…

 

“Håndarbeid”?

 

Men…

…så fant jeg ut at det nesten ville være en fornærmelse

overfor alle de dyktige og seriøse håndarbeidsbloggerne.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg